Polaqua i Budimex złożyły najkorzystniejsze oferty na realizację dwóch odcinków drogi ekspresowej S61, na których wcześniej doszło do rozwiązania umów z wykonawcami – Rubau oraz Impresa Pizzarotti. Mowa o fragmentach Podborze – Śniadowo oraz Suwałki – Budzisko.
Teraz dokumentacja trafi do kontroli uprzedniej prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, a jeśli nie będzie odwołań, jeszcze w tym roku mają być podpisane umowy.
Polaqua zamiast Rubau
Polaqua ma wykonać odcinek Podborze – Śniadowo realizowany wcześniej przez hiszpańską firmę Rubau. Umowa zawarta w styczniu 2018 roku, została rozwiązana w maju tego roku.
Wykonawca nie zdążył uzyskać pozwolenia na budowę, dlatego trzeba wykonać dokumentację, uzyskać zezwolenie na realizację inwestycji drogowej i wykonać trasę.
Odcinek liczy blisko 19,5 km. Ma mieć nawierzchnię z betonu cementowego. Do przebudowy w ramach tego kontraktu są także 3 km S8 w nawierzchni asfaltowej.
Za te prace Polaqua ma otrzymać 749 mln zł. To najtańsza oferta jaką inwestor otrzymał w przetargu. Przekraczała ona budżet GDDKiA o ok. 50 mln zł.
Via Baltica po Pizzarotti
Budimex jest natomiast najkorzystniejszy w przetargu na odcinek Suwałki – Budzisko. W tym przypadku etap projektowania został zakończony przez poprzedniego wykonawcę. Do wybudowania jest trasa licząca nieco ponad 24 km o nawierzchni z betonu cementowego.
Odcinek poprowadzi ruch od obwodnicy Suwałk do granicy z Litwą. Koszt jego wykonania to 1,037 mld zł. W tym przypadku także konieczne było zwiększenie założonego budżetu – w dniu otwarcia ofert GDDKiA dysponowała kwotą 896,236 mln zł.
Wcześniejsza umowa, ta z pierwotnym wykonawcą, była warta 605,5 mln zł. Kontrakt był zawarty w kwietniu 2017 roku. rozwiązano go w czerwcu tego roku. Jak informuje GDDKiA, nie było właściwej mobilizacji wykonawcy do prowadzenia robót budowlanych – m.in. wykonawca nie zgłosił listy podwykonawców na usługi i roboty, nie zostały zakończone projekty wykonawcze.
Via Baltica, której częścią są oba odcinki, jest podzielona na 11 odcinków realizacyjnych. Pięć spośród nich jest w budowie: Śniadowo – Łomża Południe, węzeł Kolno – Stawiski, Stawiski – Szczuczyn, II jezdnia obwodnicy Szczuczyna oraz odc. Wysokie – Raczki. Na dwa wspomniane wyżej wybrano najkorzystniejsze oferty, a cztery są w trakcie uzyskiwania ZRID. Są to: Łomża Południe – Łomża Zachód, Łomża Zachód – węzeł Kolno, Szczuczyn – Ełk Południe oraz Ełk Południe – Wysokie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.