Jak podaje „Gazeta Wyborcza”, prawdopodobnie późną wiosną kierowcy będą mogli skorzystać z części nowej trasy wylotowej w stronę Katowic. Zgodę na taki scenariusz musi jednak wyrazić Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Zgodnie z umową, trasa wylotowa w ciągu drogi S8 ma powstać do grudnia 2015 roku, jednak już wiosną przyszłego roku jest szansa na przejechanie odcinkiem od węzła Opacz w stronę Katowic. Kierowcy zmierzający do Krakowa musieliby jeszcze do końca roku korzystać z alei Krakowskiej. Do grudnia powstałby również węzeł Janki Małe, gdzie w przyszłości uda się bezkolizyjnie rozprowadzić ruch w stronę Małopolski i Górnego Śląska.
Firma ECM Group Austria, która nadzoruje budowę, poinformowała „Gazetę Wyborczą”, że nowa trasa do Katowic mogła być otwarta pod koniec 2014 roku, jednak spadek temperatur uniemożliwił wykonawcy ułożenie wszystkich warstw asfaltu. Oczekuje się, że prace te uda się zrealizować najpóźniej do połowy 2015 roku. Kolejnym krokiem byłoby dokończenie odnogi trasy ekspresowej w stronę Krakowa, której budowa zaczęła się w ostatnich tygodniach.
Większy widok mapy
Scenariusz, zakładający wcześniejsze oddanie do użytku części inwestycji, musi zostać zaakceptowany przez GDDKiA. Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji wyjaśnia, że możliwe będzie oddawanie trasy etapami. Warunkiem będzie uzyskanie przez wykonawcę pozwolenia na użytkowanie części trasy w nadzorze budowlanym.
Nowy wylot z Warszawy na Katowice będzie posiadał długowieczną nawierzchnię. Strabag, realizujący inwestycję, daje dłuższą gwarancję na tę trasę i będzie to 18 lat na podbudowę i 10 lat na warstwę górną.
Cały artykuł