Gmina Ostróda leży na skrzyżowaniu dwóch ważnych dróg krajowych – „siódemki” i „szesnastki”. Do tej pory cały ruch przebiegał przez miasto. Na szczęście to się zmieni. Nie dość, że ekspresowa siódemka ominie Ostródę od północno-wschodniej strony, to jeszcze w ciągu drogi krajowej nr 16 powstanie obwodnica. – Inwestycja ta jest ważnym punktem mogącym nieść szanse rozwoju naszego miasta w różnych kierunkach – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” Czesław Najmowicz, burmistrz Ostródy.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jest w trakcie realizacji dużej inwestycji, jaką jest budowa drogi ekspresowej S7 Elbląg (S22) – Olsztynek (S51) na odcinku Miłomłyn (S7) – Olsztynek (S51). W celu usprawnienia procesu przygotowania i realizacji projektu, całą drogę podzielono na 4 pododcinki. Budowę ostródzkiego odcinka „siódemki” zawarto w pododcinku B.
Ekspresówka i obwodnica
Cały projekt od Miłomłyna do Olsztynka ma 39 km długość, natomiast sam pododcinek ma długość 18,4 km z czego 9,7 km w ciągu trasy ekspresowej S7, a 8,7 km w ciągu DK-16. Inwestycja polegać będzie na budowie odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska. Powstaną dwa węzły drogowe – Ostróda Północ na przecięciu z drogą wojewódzką nr 530 i Ostróda Południe na skrzyżowaniu z DK-16.
Wraz z budową odcinka S7 zostanie zrealizowana także obwodnica Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16 – od skrzyżowania z DK-15 w rejonie miejscowości Ornowo do węzła Ostróda Południe. Obwodnica Ostródy będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Wyświetl większą mapę
Szansa na rozwój
Z inwestycji cieszy się Ostróda. – Odgrywa ona ważną rolę dla gminy. Uważamy że jest ważnym punktem mogącym nieść szanse rozwoju naszego miasta w różnych kierunkach – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” Czesław Najmowicz, burmistrz miasta. – Postrzegamy ją jako możliwość korzystnego jej wykorzystania w rozwoju i funkcjonowania miasta. Lepsze połączenia komunikacyjne dają realną szansę wzrostu atrakcyjności inwestycyjnej jak i jakości życia mieszkańców miasta – wylicza.
– Obydwa węzły, Ostróda Północ i Ostróda Południe, zaprojektowane zostały poza granicami administracyjnymi gminy. Jednak usprawnienie ruchu w wyniku inwestycji o znaczeniu krajowym, jaką jest niewątpliwie budowa drogi krajowej S7, uatrakcyjni lokalizacyjnie tereny inwestycyjne będące własnością miasta Ostródy – podkreśla burmistrz.
Brak obaw o zniszczenia
Prace budowlane prowadzi Budimex w konsorcjum z Ferrovial Argoman. Firmy mają na realizację zadania 20 miesięcy. Umowę podpisano w listopadzie 2014 roku. – Już na dzisiejszym etapie można mówić o pełnym zaangażowaniu i współpracy wykonawcy odcinka B z lokalnymi władzami, a także co bardzo ważne – z lokalnymi przedsiębiorcami – mówi Najmowicz.
Burmistrz jest też spokojny o zniszczenia dróg lokalnych. – Rozumiemy że w trakcie trwania prowadzonych prac może dochodzić do uszkodzeń nawierzchni i chodników w ciągu ulic na terenie miasta. Jednocześnie wykonawca zapewnił nas, że będą one na bieżąco naprawiane i likwidowane – zapewnia burmistrz w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl”.