Partner serwisu
Drogi i autostrady

Pokonują przeszkody na budowie S1 Oświęcim – Dankowice

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
27-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

Na budowie drogi ekspresowej S1 prowadzone są obecnie prace geotechniczne, które pozwolą w przyszłości na przeprowadzenie drogi ekspresowej nad m.in. linią kolejową i drogą lokalną. Prace prowadzi firma Stump Franki.

S1 Oświęcim – Dankowice to 15,2 km drogi ekspresowej wraz z trzema węzłami: Oświęcim, Wola i Brzeszcze. Generalnym wykonawcą tego odcinka jest konsorcjum Porr i Mota-Engil Central Europe. To część trasy nr 1 od Mysłowic do Bielska-Białej.

Umowa na budowę tego odcinka została zawarta w maju 2020 roku. W marcu 2021 roku został złożony wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, ale decyzja została wydana dopiero we wrześniu 2022 roku. Obecnie zaawansowanie rzeczowe kontraktu wynosi ok. 21 proc.

Obecnie trwają m.in. prace geotechniczne, które na zlecenie generalnego wykonawcy prowadzi firma Stump Franki. Prace prowadzone są w technologii Franki Nowej Generacji. Jeden z obiektów, który będzie posadowiony na wykonanych w tej technologii palach będzie miał kilkanaście podpór i poprowadzi ruch nad drogą powiatową nr DP4489S, dwutorową linią kolejową nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice oraz stawem Tesznowiec. Będzie to obiekt skrzynkowy sprężony o długości 463 m. To jeden z najdłuższych obiektów na tym kontrakcie (dłuższy ma być tylko most nad terenami zalewowymi Wisły i wałem przeciwpowodziowym).

Pierwotnie trasa miała być gotowa w sierpniu 2023 roku, jednak z uwagi na długi czas procedowania wniosku o wydanie ZRID generalny wykonawca złożył do inwestora roszczenie terminowe.

Droga ekspresowa S1 jest budowana w przekroju dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z zachowaniem w pasie rozdziału rezerwy pod budowę trzeciego pasa w przyszłości.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Elżbieta Pałys 06 września 2023

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Ostatni odcinek S11 w zachodniopomorskim ma wykonawcę

Drogi i autostrady

Stalowa Wola z drogimi ofertami na projekt rozbudowy Trasy Podskarpowej

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Elżbieta Pałys 06 września 2023

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Ostatni odcinek S11 w zachodniopomorskim ma wykonawcę

Drogi i autostrady

Stalowa Wola z drogimi ofertami na projekt rozbudowy Trasy Podskarpowej

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5