Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Pomorskie. Co z budową trasy Via Maris?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
17-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
15-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Pomorskie. Co z budową trasy Via Maris?
fot. GDDKiA
Koncepcję drogi Via Maris należy rozpatrywać jako element uzupełniający tzw. Drogi Czerwonej – ocenił Paweł Gancarz z resortu infrastruktury, odpowiadając na interpelację jednej z parlamentarzystek.

Posłanka Małgorzata Niemczyk przypomina, że trasa Via Maris (Droga Nadmorska) oraz Obwodnica Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej mają stanowić połączenie Portu Gdynia biegnące na północny-zachód, w stronę Helu. Wraz z istniejącą już Trasą Kaszubską zapewniłoby to wygodną i szybką trasę w kierunku Władysławowa. – Miałoby się to przyczynić do odciążenia drogi krajowej nr 6, czyli głównej arterii komunikacyjnej Gdyni, Rumi i Redy, na której utrzymuje się bardzo duży ruch szczególnie w sezonie turystycznym – zauważyła posłanka w interpelacji do ministra infrastruktury i pyta, na jakim etapie są obie inwestycje.

Paweł Gancarz, podsekretarz stanu w resorcie infrastruktury w nieco wymijający sposób odniósł się do pisma. Przypomniał, że aktualnie budowana jest Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej (OMT) – jako odcinek drogi ekspresowej S7, której koszt kształtuje się na poziomie ponad 2,8 mld zł.

– Planowane w I połowie 2025 roku oddanie do ruchu Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej przyczyni się do poprawy funkcjonowania istniejącego układu komunikacyjnego, zapewniając płynność ruchu, skrócenie czasu podróży, a przede wszystkim zwiększy poziom bezpieczeństwa użytkowników dróg. Koncepcję drogi Via Maris, która konsumuje planowaną wcześniej Obwodnicę Północną Aglomeracji Trójmiejskiej, należy rozpatrywać jako element uzupełniający tzw. Drogi Czerwonej – tłumaczy Gancarz.

Urzędnik dodaje, że głównym celem budowy Drogi Czerwonej jest poprawa dostępności od strony lądu do Portu Morskiego w Gdyni, co pozwoli na zwiększenie możliwości przeładunkowych i rozwojowych portu. W październiku 2022 r. została podpisana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad umowa z firmą Mosty Katowice na opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla tej inwestycji. Prace przygotowawcze zostały zaplanowane na lata 2022-2025 i dotyczą docelowej drogi krajowej klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego) o długości ok. 8,8 km w podziale na trzy odcinki.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5