Budowa obwodnicy to temat rozpoczęty w latach 70. – mówi Paweł Dec, burmistrz Tarnogrodu w woj. lubelskim nt. planowanej inwestycji.
Droga powstanie na terenie powiatu biłgorajskiego. Obwodnica ma wyprowadzić z Tarnogrodu ruch na trasie wojewódzkiej z Lublina w stronę autostrady A4. Będzie częścią trasy nr 835 Lublin – Wysokie – Biłgoraj – Sieniawa – Przeworsk – Kańczuga – Dynów – Grabownica Starzeńska.
Obwodnica zostanie poprowadzona po zachodniej stronie Tarnogrodu. W północnej części będzie przebiegała przez teren gminy Księżpol, natomiast w części południowej przez gminę Tarnogród.
Łącznie trasa ma mieć 5,8 km długości. Na trasie powstanie 5 rond – powstaną na przecięciach z drogami nr 835, z drogą powiatową nr DP 2941l – ul. Nadstawną, z DW-863 – ul. Świętego Jana Pawła II, drogą gminą – ul. Przedmieście Błonie oraz z DW-835. Wykonawca, który zostanie wybrany będzie musiał wykonać drogę w ciągu 20 miesięcy.
Paweł Dec, burmistrz Tarnogrodu przypomina, że obwodnica miasta to temat rozpoczęty w połowie lat 70. Na początku lat 80. pojawiły się nawet koncepcje, a potem nawet wersje uproszczonej dokumentacji. Rozwój gospodarczy i coraz większa liczba samochodów zwłaszcza ciężarowych powodowała uciążliwość transportu dla mieszkańców miasta. W planie zagospodarowania przestrzennego z 2005 r. wrysowano planowany przebieg obwodnicy.
- Także jak widać temat zawsze był jednym z głównych w naszym mieście. Obwodnica to szansa na rozwój naszego miasta i gminy, ponieważ to nie tylko komfort i bezpieczeństwo mieszkańców, ale przede wszystkim nowe tereny inwestycyjne i mieszkaniowe gwarantujące nasz rozwój. W przeszłości utraciliśmy inwestorów poprzez brak terenów pod inwestycje - budowę zakładów produkcyjnych. Nowe tereny inwestycyjne ułatwią lokalizowanie nowych zakładów zapewniając jednocześnie łatwy do nich dojazd - mówi Paweł Dec.
Dodaje, że zdecydowanie więcej mieszkańców jest za tą inwestycją. Brak jest zorganizowanej formy sprzeciwu jak ma to czasem miejsce w przypadku inwestycji w biogazownie czy wiatraki.
Kilka miesięcy temu poznaliśmy oferty w przetargu ogłoszonym przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie. Wpłynęło ich 9. Część z nich mieściła się w zarezerwowanej przez urzędników kwocie ok. 91,8 mln zł. Najmniej, bo ok. 76,8 mln zł oczekuje firma P.H.U.B Piotr Pawlica i ta oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Jeśli nie będzie odwołań, ZDW podpisze umowę z tym wykonawcą.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.