Partner serwisu
Drogi i autostrady

Premiera pierwszej w pełni elektrycznej ciężarówki Volvo Trucks

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
14-04-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Centrum Prasowe PAP

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Premiera pierwszej w pełni elektrycznej ciężarówki Volvo Trucks
fot. VolvoTruck
Volvo Trucks przedstawia swój pierwszy w pełni elektryczny samochód ciężarowy - Volvo FL Electric - zaprojektowany m.in. z myślą o dystrybucji towarów w mieście i wywozie odpadów. Produkcja seryjna i sprzedaż nowego modelu w Europie rozpocznie się w przyszłym roku. Wprowadzając swój nowy produkt na rynek, Volvo Trucks wysuwa się na prowadzenie w dziedzinie zelektryfikowanego transportu ładunków w mieście.

- Z ogromną dumą prezentujemy pierwszy z serii napędzanych w pełni elektrycznie samochodów ciężarowych Volvo, gotowy do regularnej eksploatacji. Tym samym miastom, których ambicją jest zrównoważony rozwój, umożliwiamy wykorzystanie zalet zelektryfikowanego transportu - mówi Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks.

Lepsza jakość powietrza i mniejszy hałas w mieście pozwolą się na większą niż obecnie swobodę w planowaniu rozwoju budownictwa mieszkaniowego i infrastruktury. Napędzany elektrycznie samochód ciężarowy, o zerowej emisji spalin, może być użytkowany wewnątrz budynków magazynowych i w tzw. zielonych strefach. Z kolei niski poziom hałasu daje możliwość zwiększenia liczby operacji transportowych w nocy, co skutkuje odciążeniem infrastruktury drogowej w ciągu dnia.

Zainteresowanie elektrycznymi samochodami ciężarowymi jest duże. Wielu potencjalnych klientów pyta o możliwości, jakie zapewnia ta nowa technologia oraz o to, jaki może być jej wpływ na ich działalność.

- Aby przechodzenie na nową technologię odbywało się płynnie i bezpiecznie, będziemy proponować kompleksowe rozwiązania, zależnie od indywidualnych potrzeb klientów w zakresie cykli roboczych, ładowności, dyspozycyjności, zasięgu i innych parametrów. Rozwiązanie takie może obejmować wszystko, od analizy tras i optymalizacji akumulatorów po obsługę serwisową i finansowanie. Volvo Trucks blisko współpracuje z kilkoma dostawcami urządzeń do ładowania akumulatorów. Jak zawsze, celem jest zapewnienie klientom dużej dyspozycyjności i wydajności - mówi Jonas Odermalm, dyrektor ds. strategii produktowej Volvo FL i Volvo FE w Volvo Trucks.

Za ofertą Volvo Trucks kryje się skumulowane doświadczenie Grupy Volvo dotyczące rozwiązań w zakresie zelektryfikowanego transportu. Od 2010 r. siostrzana firma - Volvo Buses - sprzedała ponad 4000 zelektryfikowanych autobusów. Zastosowana w Volvo FL Electric technologia napędu i magazynowania energii została od podstaw gruntownie przetestowana i jest objęta pełnym wsparciem rozległej sieci Volvo Trucks w obszarze sprzedaży, serwisu i dostaw części.

- Z doświadczenia wiemy, jak ważna we wdrażaniu elektryfikacji na dużą skalę jest kooperacja miast, dostawców energii i producentów pojazdów. Dzięki atrakcyjnym zachętom, uzgodnionym standardom oraz długofalowej strategii dotyczącej urbanistyki i rozwoju infrastruktury ładowania akumulatorów, proces ten można znacznie przyspieszyć - wyjaśnia Jonas Odermalm.

Zdaniem Volvo Trucks, żeby poradzić sobie z wyzwaniami, takimi jak wytwarzanie energii elektrycznej i akumulatory, do kwestii elektryfikacji transportu należy podchodzić całościowo.

„Na przykład, aby zagwarantować odpowiedzialny sposób pozyskiwania surowców do produkcji ogniw elektrycznych, Grupa Volvo współpracuje z siecią Drive Sustainably, monitorującą ten problem. Ponadto Grupa Volvo angażuje się w różnorodne projekty, w ramach których akumulatory pochodzące z elektrycznych pojazdów użytkowych otrzymują drugie życie jak magazyny energii. Nie na wszystkie pytania dotyczące akumulatorów znaleziono już odpowiedź, lecz aktywie działamy, zarówno w ramach Grupy, jak i w porozumieniu z innymi podmiotami, na rzecz rozwoju i opracowywania potrzebnych rozwiązań - podkreśla Jonas Odermalm.

Pierwsze samochody ciężarowe z serii Volvo FL Electric właśnie wchodzą do regularnej eksploatacji w Goeteborgu, rodzinnym mieście Volvo Trucks.

Prezentowany pojazd to napędzany wyłącznie elektrycznie samochód ciężarowy o maksymalnej dopuszczalnej masie całkowitej 16 t, przeznaczony dla transportu dystrybucyjnego, komunalnego i innych zastosowań na obszarach miejskich.

Jego układ napędowy stanowią: silnik elektryczny o mocy maksymalnej 185 kW, maks. moc ciągła 13 kW, dwubiegowa skrzynia biegów, wał napędowy, tylna oś napędowa. Maks. moment obrotowy silnika elektrycznego: 425 Nm. Maks. moment obrotowy na wyjściu z przekładni głównej: 16 kNm.

Źródło energii to od 2 do 6 akumulatorów litowo-jonowych, wydajność od 100-300 kWh.
Zasięg użyteczny wynosi do 300 km.

Ładowanie akumulatorów odbywa się prądem przemiennym (AC) z sieci elektroenergetycznej (22 kW) lub prądem stałym (DC) za pośrednictwem urządzenia CCS/Combo2, do 150 kW. Czas ładowania akumulatorów od zera do maksimum wynosi w przypadku ładowania szybkiego, 1-2 godziny (ładowanie prądem stałym), ładowanie nocne do 10 godzin (ładowanie prądem przemiennym) - dla akumulatorów o wydajności 300 kWh.

Pierwsze dwa egzemplarze Volvo FL Electric będą użytkowane przez firmę komunalną Renova oraz firmę transportową TGM. W ramach projektu Off Peak City Distribution zbadano skutki nocnej dystrybucji towarów w Sztokholmie. Dzięki realizacji transportu poza godzinami szczytu komunikacyjnego, pojazdy ciężarowe potrzebowały na wykonanie zadania jedną trzecią czasu, w porównaniu czasem wymaganym w ciągu dnia.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Inżynieria i innowacje

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Biznes i przemysł

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

MI: w 2025 roku nawet 40 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

31 nowych stacji ładownia ‎elektryków od Budimex Mobility

Inżynieria i innowacje

31 nowych stacji ładownia ‎elektryków od Budimex Mobility

Rafał Dybiński 22 sierpnia 2023

Blisko 12 proc. Polaków rozważa zakup samochodu elektrycznego

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Inżynieria i innowacje

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Biznes i przemysł

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

MI: w 2025 roku nawet 40 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

31 nowych stacji ładownia ‎elektryków od Budimex Mobility

Inżynieria i innowacje

31 nowych stacji ładownia ‎elektryków od Budimex Mobility

Rafał Dybiński 22 sierpnia 2023

Blisko 12 proc. Polaków rozważa zakup samochodu elektrycznego

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5