Partner serwisu
Drogi i autostrady

S3: Od dziś dostępne dwie jezdnie obwodnicy Międzyrzecza

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
17-10-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
S3: Od dziś dostępne dwie jezdnie obwodnicy Międzyrzecza
fot. GDDKiA
Od dziś kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie obwodnicy Międzyrzecza. Choć inwestycja jest jeszcze w trakcie realizacji, kierowcy już teraz będą korzystali z łatwiejszego przejazdu tym fragmentem S3 w województwie lubuskim.

Zadanie polegające na budowie drugiej jezdni obwodnicy Międzyrzecza jest w realizacji od listopada 2014 roku. Kontraktowy termin ukończenia zadania to czerwiec 2017 roku. – Inwestycja jest wciąż w realizacji – podkreśla Anna Jakubowska, rzeczniczka zielonogórskiej GDDKiA. – Ukończone zostały prace na ciągu głównym i na węzłach skrajnych, czyli północnym i południowym. To pozwala na puszczenie ruchu po obu jezdniach – informuje.

Jak wyjaśnia naszemu portalowi przedstawicielka inwestora, ruch po obu jezdniach zostanie puszczony na zasadzie tymczasowej organizacji ruchu. Cały czas prowadzone będą bowiem prace na środkowym węźle: Międzyrzecz Zachód (w miejscu przecięcia obwodnicy z drogą wojewódzką nr 137), który na razie nie będzie dostępny dla kierowców. Realizowane będą także roboty poza ciągiem głównym.

– To ciągle jest plac budowy i nie jest wykluczone, że na krótki czas znowu pojawią się zmiany i np. nowa jezdnia zostanie chwilowo zamknięta na potrzeby wykonania pewnych czynności – tłumaczy Anna Jakubowska.
 

Obwodnica Międzyrzecza ma długość 6,37 km. Jej pierwszy etap – jedna jezdnia – został zrealizowany w latach 2004-2006. Trwa dobudowa drugiej, zachodniej jezdni. Kontrakt na jej wykonanie, zawarty z Budimeksem, jest wart 102 mln zł.
Obwodnica Międzyrzecza omija miasto Międzyrzecz od zachodu. W całości przebiega po terenach niezabudowanych. Dobudowywana właśnie druga jezdnia będzie miała szerokość 10 m, w tym opaskę wewnętrzną o szerokości 0,5 m, dwa pasy ruchu w jednym kierunku każdy po 3,5 m oraz pas awaryjny o szerokości 2,5 m. Od istniejącej jezdni będzie ją dzielił pas rozdziału, którego szerokość waha się od 4,5 do 7 m.

W ramach realizowanego zadania zaplanowano 6 obiektów inżynierskich, w tym m.in. równoległy do istniejącego w ciągu obwodnicy 300 –metrowy most nad linią kolejową Wierzbno – Rzepin, drogą powiatową nr 11559 i rzeką Obra, a także równoległy do istniejącego wiadukt nad drogą wojewódzką nr 137.

Na terenie województwa lubuskiego znajduje się najdłuższy fragment drogi ekspresowej S3 prowadzącej od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin do granicy z Czechami – to aż 184 km. Obecnie w realizacji znajdują się także: druga jezdnia obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego (11,6 km), druga jezdnia na odcinku Sulechów – Nowa Sól (44 km) oraz odcinek od Nowej Soli do Kaźmierzowa (33,3 km).


Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

NIK ostro o systemie szkolenia kierowców w Polsce

Polityka i prawo

NIK ostro o systemie szkolenia kierowców w Polsce

Mikołaj Kobryński 12 września 2023

Zobacz również:

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

Drogi i autostrady

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

ep. 12 września 2023

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

NIK ostro o systemie szkolenia kierowców w Polsce

Polityka i prawo

NIK ostro o systemie szkolenia kierowców w Polsce

Mikołaj Kobryński 12 września 2023

Zobacz również:

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

Drogi i autostrady

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

ep. 12 września 2023

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5