Partner serwisu
Drogi i autostrady

S7 do Grójca coraz bliżej. Powstała koncepcja programowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
30-04-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Inicjatywa "Tak dla S7"

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
S7 do Grójca coraz bliżej. Powstała koncepcja programowa
fot. eurorap.org
Zakończyły się prace projektowe nad koncepcją programową drogi ekspresowej S7 z Warszawy do obwodnicy Grójca, przez gminę Lesznowola. Drogowcy zrobili kolejny krok, który przybliża nas do budowy tego odcinka. Długo wyczekiwana inwestycja zapewni sprawną komunikację między południem Mazowsza a stolicą.

Koncepcja programowa gotowa

Coraz bliższa jest budowa nowej wylotówki z Warszawy w kierunku Piaseczna. Jak się dowiedziała inicjatywa „Tak dla S7”, ukończono już ostatnie poprawki projektowe nad koncepcją programową Puławskiej-bis, obecnie projekt jest weryfikowany przez drogową centralę. Na tę informację czekali mieszkańcy Grójca, Piaseczna i gminy Lesznowola, którzy zebrali 7 tys. podpisów pod petycją w sprawie przyspieszenia budowy tej drogi ekspresowej. Opłaciło się. Wkrótce ma być ogłoszony przetarg na jej budowę.

Jaka będzie S7?

Koncepcja programowa jest dokumentem szczegółowo określającym, jak będzie wyglądała przyszła droga ekspresowa wraz z węzłami i będzie podstawą dla przygotowania projektu budowlanego. Wynika z niej, że nowa droga ekspresowa będzie miała dwie jezdnie o trzech lub dwóch pasach w zależności od odcinka. Na terenie Warszawy i powiatu piaseczyńskiego tzn. od węzła "Warszawa Południe" do węzła "Lesznowola" powstaną dwie jezdnie, z których każda będzie miała po trzy pasy ruchu. Dalszy odcinek ekspresówki, tzn. od węzła "Lesznowola" do istniejącej obwodnicy Grójca będzie węższy, zaplanowano tam budowę dwóch jezdni, każda po dwa pasy ruchu.

Na całej trasie powstanie sześć węzłów. Mieszkańcy Lesznowoli i Piaseczna na ekspresówkę będą mogli wjechać przez dwa bezkolizyjne skrzyżowania. Jedno znajdzie się w miejscowości Zamienie, kilkaset metrów od administracyjnej granicy Warszawy. Kolejny bezkolizyjny węzeł będzie w gminie Lesznowola, tam wjazd na ekspresówkę ma powstać na przecięciu z planowanym nowym przebiegiem drogi 721. Kolejne bezkolizyjne skrzyżowania powstaną w miejscowościach: Antoninów, Złotokłos i Tarczynie – tu powstaną dwa wjazdy Tarczyn Północ i Tarczyn Południe.

Przetarg za kilka miesięcy

Kierowcy czekają na kolejny etap jaki jest ogłoszenie przetargu. Z naszych informacji wynika, że drogowcy zaczną szukać wykonawcy na budowę tego odcinka na przełomie II i III kwartału. Dlaczego trzeba czekać aż do wakacji? Bo zanim zostanie ogłoszony przetarg, rząd musi przyjąć Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Projekt ten określa kierunki działań oraz priorytety inwestycyjne w zakresie rozwoju sieci dróg krajowych w Polsce.

Odcinek ekspresowej siódemki z Warszawy do Grójca znajduje się na liście podstawowych inwestycji, jest w załączniku nr 1 poz. 12. Zdaniem urzędników z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, rząd może zatwierdzić ten dokument w połowie czerwca. Dopiero podpisanie go zapewni drogowcom finansowanie budowy ekspresówki przez gminę Lesznowola.

Zgodnie z założeniami drogowej dyrekcji budowa długo wyczekiwanego odcinka nowej ekspresówki ma powstać do 2019 r. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia to 1,3 mld zł. O tym, jak ważna jest to inwestycja, może świadczyć statystyka. Obecnie ulicą Puławską jeździ blisko 100 tys. aut na dobę.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

GDDKiA ma chętnych do budowy S7 Warszawa – Grójec

Drogi i autostrady

GDDKiA ma chętnych do budowy S7 Warszawa – Grójec

Edyta Wsół 27 października 2015

Przetarg na S7 Warszawa – Grójec ogłoszony

Drogi i autostrady

Przetarg na S7 Warszawa – Grójec ogłoszony

Edyta Wsół 21 września 2015

Warszawa: Łącznik S8 z trasą na Kraków otwarty

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Finał drążenia tuneli na Obejściu Węgierskiej Górki

Drogi i autostrady

Finał drążenia tuneli na Obejściu Węgierskiej Górki

Elżbieta Pałys 14 września 2023

S74. Otwarta droga do umowy z chińskim wykonawcą

Drogi i autostrady

Wykonawca S7 Czosnów – Kiełpin wybrany

Drogi i autostrady

Wykonawca S7 Czosnów – Kiełpin wybrany

Elżbieta Pałys 11 września 2023

Pozostałe z wątku:

GDDKiA ma chętnych do budowy S7 Warszawa – Grójec

Drogi i autostrady

GDDKiA ma chętnych do budowy S7 Warszawa – Grójec

Edyta Wsół 27 października 2015

Przetarg na S7 Warszawa – Grójec ogłoszony

Drogi i autostrady

Przetarg na S7 Warszawa – Grójec ogłoszony

Edyta Wsół 21 września 2015

Warszawa: Łącznik S8 z trasą na Kraków otwarty

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Finał drążenia tuneli na Obejściu Węgierskiej Górki

Drogi i autostrady

Finał drążenia tuneli na Obejściu Węgierskiej Górki

Elżbieta Pałys 14 września 2023

S74. Otwarta droga do umowy z chińskim wykonawcą

Drogi i autostrady

Wykonawca S7 Czosnów – Kiełpin wybrany

Drogi i autostrady

Wykonawca S7 Czosnów – Kiełpin wybrany

Elżbieta Pałys 11 września 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5