Partner serwisu
Drogi i autostrady

Skierniewice zabiegają o wschodnią obwodnicę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
12-10-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Skierniewice zabiegają o wschodnią obwodnicę
fot. Shutterstock
Obwodnica Skierniewic nie znajduje się na liście planowanych inwestycji GDDKiA. – Od niedawna mamy autostradę i wzrósł ruch w mieście. Teraz największy problem, jaki absorbuje nas w mieście, to budowa obwodnicy wschodniej, będącej alternatywną przeprawą przez tory kolejowe. Mam deklarację władz samorządu województwa łódzkiego, że będziemy szukali wspólnych rozwiązań, które pozwolą ją sfinansować – mówi Krzysztof Jażdżyk, prezydent Skierniewic.

Skierniewice leżą przy drodze krajowej nr 70, stanowiącej wygodny łącznik DK-2 i autostradą A2 oraz trasą S8. Droga, z wiaduktami nad torami kolejowymi, jest też w zasadzie jedynym ciągiem, łączącym duże blokowisko na os. Widok z centrum miasta. To stanowi spore utrudnienie komunikacyjne. – Od niedawna mamy autostradę i wzrósł ruch w mieście – mówi Krzysztof Jażdżyk, prezydent Skierniewic. – Po oddaniu do użytku autostrady A-2 rozkład ruchu tranzytowego przez miasto Skierniewice uległ zmianie z ciążeniem w kierunku węzła Skierniewice pod Nieborowem. Tranzyt w kierunku Łodzi i Warszawy w głównej mierze odbywa się odbywa się DK nr 70 i DW-707 – dodaje Stanisław Lipiec, naczelnik Wydziału Dróg i Komunikacji.

Aby zmniejszyć obciążenie centrum miasta, zmieniono przebieg DK-70. Nie prowadzi już al. Rataja, tylko Sobieskiego i Unii Europejskiej, leżącą na wschodniej granicy miasta. W latach 2014-2015 wybudowano też dwujezdniową al. prof. Pieniążka, łączącą ul. Rawską z Mszczonowską i al. Rataja. Jej celem jest usprawnienie przejazdu z DW-707 w kierunku autostrady. Zmiana przebiegu dróg to jednak rozwiązanie prowizoryczne – ruch na al. Rataja nadal spory, biorąc pod uwagę jej skomunikowanie z DW 707. Poza tym nadal wąskim gardłem pozostają wiadukty nad torami.

Potrzeba nowej przeprawy przez tory

Znaczną poprawę w układzie komunikacyjnym przyniosłaby wschodnia obwodnica. – Teraz największy problem, jaki absorbuje nas w mieście, to budowa tej drogi, będącej alternatywną przeprawą przez tory kolejowe – dodaje prezydent Jażdżyk. – Budowa tzw. obwodnicy wschodniej jest w naszej ocenie bardzo uzasadniona, gdyż stworzy nowy korytarz drogi krajowej nr 70 na przejściu przez miasto, który przewodziłby ruch tranzytowy obrzeżami Skierniewic. DK-70 przebiega przez centrum miasta, powodując oczywiste problemy komunikacyjne. Należy zauważyć, że DK 70 poprowadzona jest jedynym wiaduktem nad torami PKP, łączącym dwie części miasta. Budowa nowego wiaduktu na planowanej trasie spełni dwie funkcje: przeprowadzi na skrzyżowaniu z koleją ruch tranzytowy oraz stworzy alternatywę dla ruchu lokalnego – wyjaśnia Stanisław Lipiec.

Droga w całości przebiegałaby na terenie miasta, wykorzystując już wybudowaną ul. Unii Europejską. Brakującym elementem są wiadukt nad torami oraz łącznik ze Skłodowskiej-Curie (DW-705). – W Skierniewicach nie ma warunków do powstania typowej obwodnicy, która z definicji „obwodzi” zewnątrz teren miasta. W naszym przypadku jest planowana trasa średnicowa przebiegająca w całości przez miasto – mówi Lipiec.

Problem z finansowaniem

Skierniewice opracowały już kompletną dokumentację projektową z wszelkimi uzgodnieniami i pozwoleniami. Uzyskano też niezbędne grunty. Sporą przeszkodą są natomiast pieniądze. – Realizacja obwodnicy uzależniona jest od pozyskania środków zewnętrznych, gdyż kosztorys inwestorski przewyższa możliwości finansowe miasta – wyjaśnia Stanisław Lipiec.

Niestety dla miasta obwodnica nie znajduje się na liście planowanych inwestycji GDDKiA. – Mam deklarację władz samorządu województwa łódzkiego, że będziemy szukali wspólnych rozwiązań i projektów, z których można pozyskać środki – mówi Krzysztof Jażdżyk, prezydent Skierniewic.

– Skierniewice, leżące w pasie między Łodzią i Warszawą, to ważny punkt na mapie województwa – zapewnia Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego. – Władze samorządowe i powiatowe podniosły problem obwodnicy Skierniewic i drugiego przejazdu przez tory kolejowe, ważnego dla rozwijającego się miasta. Myślę, że spróbujemy wspólnie poszukać rozwiązania tego węzła dróg wojewódzkich i krajowych, aby wyjść naprzeciw potrzebom miasta – deklaruje Stępień.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest wniosek o decyzję środowiskową dla kolejnego odcinka S11

Drogi i autostrady

Jest wniosek o decyzję środowiskową dla kolejnego odcinka S11

Mikołaj Kobryński 13 września 2023

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Drogi i autostrady

Świętokrzyskie: Zburzą 40 domów, aby zbudować obwodnicę?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

Drogi i autostrady

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

ep. 12 września 2023

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Jest wniosek o decyzję środowiskową dla kolejnego odcinka S11

Drogi i autostrady

Jest wniosek o decyzję środowiskową dla kolejnego odcinka S11

Mikołaj Kobryński 13 września 2023

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Drogi i autostrady

Świętokrzyskie: Zburzą 40 domów, aby zbudować obwodnicę?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

Drogi i autostrady

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

ep. 12 września 2023

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5