Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Skomplikowane prace w Mogilanach. Zakopianka była zatrzymana

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
17-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
17-05-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Skomplikowane prace w Mogilanach. Zakopianka była zatrzymana
fot. GDDKiA Kraków
W Mogilanach (pow. krakowski) położone zostały przęsła kładki dla pieszych na przygotowanych wcześniej podporach. Operacja trwała 40 minut i wymagała całkowitego zamknięcia ruchu na zakopiance w okolicy budowy.

Nowe przejście dla pieszych nad zakopianką budowane jest w południowej części Mogilan, w okolicy przystanku autobusowego Włosań.

– Łączymy ul. Żary i św. Rity i zapewnimy bezpieczną komunikację między dwiema stronami DK7, dzięki czemu będziemy mogli zlikwidować funkcjonującą dziś w tym miejscu „zebrę”. Przez ten odcinek zakopianki każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące samochodów, kładka zdecydowanie wpłynie więc na poprawę bezpieczeństwa pieszych. Od 2017 roku były w tym miejscu trzy wypadki z udziałem pieszych – tłumaczą przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Gotowa kładka została dostarczona na plac budowy w czwartek, 16 maja ok. północy. Późnym wieczorem obie jezdnie zakopianki zostały zwężone do jednego pasa ruchu w każdym kierunku i ruszyły prace związane z montażem deskowania. Następnie o 1:40 całkowicie zamknięty został ruch na drodze krajowej nr 7 i ruszyła operacja przenoszenia dwóch połączonych przęseł na zbudowane w ostatnich miesiącach podpory.  

Przęsła o wadze 16 ton, długości 40 m i szerokości 2,3 m, podnosił dźwig o maksymalnym udźwigu 80 ton. Przenoszenie i ułożenie przęseł poszło sprawnie, o 2:20 ponownie otworzony został ruch na zakopiance. Nad ranem udostępnione zostały kierowcom dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Kładka jest montowana na trzech podporach – dwie będą się mieściły po obu stronach zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja ma 3,4 m szerokości i 40 m długości i biegnie 6 m nad DK7. Wejście na kładkę będzie dostępne za pomocą schodów i wind.   

Koszt inwestycji to 6 mln zł. Prace mają się zakończyć w listopadzie tego roku.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Małopolska: Otwarto nowy węzeł drogowy na Zakopiance

Drogi i autostrady

Małopolska: Otwarto nowy węzeł drogowy na Zakopiance

Mikołaj Kobryński 01 lipca 2024

IVIA opracuje STEŚ dla S7 z Krakowa do Myślenic?

Drogi i autostrady

IVIA opracuje STEŚ dla S7 z Krakowa do Myślenic?

Mikołaj Kobryński 19 lutego 2024

GDDKiA wybrała wykonawcę nowego węzła na Zakopiance

Drogi i autostrady

GDDKiA wybrała wykonawcę nowego węzła na Zakopiance

Mikołaj Kobryński 25 stycznia 2024

E&C zaprojektuje nowe mosty na Zakopiance

Drogi i autostrady

E&C zaprojektuje nowe mosty na Zakopiance

Mikołaj Kobryński 22 stycznia 2024

Przetarg na nowy węzeł drogowy w Myślenicach rozstrzygnięty

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Małopolska: Otwarto nowy węzeł drogowy na Zakopiance

Drogi i autostrady

Małopolska: Otwarto nowy węzeł drogowy na Zakopiance

Mikołaj Kobryński 01 lipca 2024

IVIA opracuje STEŚ dla S7 z Krakowa do Myślenic?

Drogi i autostrady

IVIA opracuje STEŚ dla S7 z Krakowa do Myślenic?

Mikołaj Kobryński 19 lutego 2024

GDDKiA wybrała wykonawcę nowego węzła na Zakopiance

Drogi i autostrady

GDDKiA wybrała wykonawcę nowego węzła na Zakopiance

Mikołaj Kobryński 25 stycznia 2024

E&C zaprojektuje nowe mosty na Zakopiance

Drogi i autostrady

E&C zaprojektuje nowe mosty na Zakopiance

Mikołaj Kobryński 22 stycznia 2024

Przetarg na nowy węzeł drogowy w Myślenicach rozstrzygnięty

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5