Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach wybrał najkorzystniejszą ofertę na budowę obwodnicy Myszkowa. Przetarg wygrało konsorcjum firm Max Bögl i Max Bögl Polska, które zaproponowało zrealizowanie zadania za 99,311 mln zł. Do zamawiającego wpłynęło 16 ofert.
Budżet zamawiającego opiewał na 149,072 mln zł, wszystkie złożone oferty mieściły się w tym zakresie, a najtańsza z nich stanowiła ok. 50% tej kwoty. ZDW w Katowicach zdecydował jednak, że zwycięzcą przetargu zostanie konsorcjum firm Max Bögl i Max Bögl Polska, które wybuduje obwodnicę Myszkowa w ciągu DW-791, za 99,311 mln zł. Okres gwarancji jakim mają być objęte roboty budowlane to 85 miesięcy.
Obwodnica Myszkowa to I etap większej inwestycji polegającej na przebudowie drogi wojewódzkiej nr 791 na odcinku od drogi krajowej nr 1 do drogi krajowej nr 78. Planowany do wybudowania odcinek będzie miał około 8,4 km długości.
Wyświetl większą mapę
Obwodnica Myszkowa będzie stanowiła nowy przebieg DW-791 Trzebinia – Kolonia Poczesna. Inwestycja zakłada też przebudowę istniejącej infrastruktury komunikacyjnej i technicznej oraz budowę dróg towarzyszących.
Na obwodnicy powstaną trzy ronda – na początku, końcu oraz skrzyżowaniu z DW-792. Zaplanowano też budowę dwóch skrzyżowań skanalizowanych na przecięciu obejścia Myszkowa z drogami gminnymi.