Partner serwisu
Drogi i autostrady

Via Carpatia może wzmocnić Kłajpedę i przysporzyć problemów polskim portom

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
16-01-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl/ Radio Gdańsk

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Via Carpatia może wzmocnić Kłajpedę i przysporzyć problemów polskim portom
fot. GDDKiA
Porty morskie są węzłami logistycznymi, które szczególnie odczuwają każdą transportową inwestycję na terenie kraju, nawet jeśli jest oddalona od ich położenia o wiele kilometrów. Na antenie „Radia Gdańsk” prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk, Łukasz Greinke, zaznacza, że Via Carpatia, z uwagi na swój przebieg, wzmocni konkurencyjność litewskiego portu w Kłajpedzie. Poruszona została również kwestia transportu kolejowego, który, żeby w przewozie towarów móc zawalczyć z drogami musi przyśpieszyć.

– Czujemy się lobbystami wszystkich rozwiązań infrastrukturalnych, ponieważ jesteśmy elementem większego łańcucha logistycznego. My możemy mieć najlepsze nabrzeża i terminale, ale jeśli nie będzie infrastruktury kolejowej i drogowej wewnątrz kraju, to operatorzy i dysponenci ładunków nie będą z naszego portu korzystać – mówił w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk (ZMPG).

Oczywiste jest także to, że każdy przedstawiciel branży portowej lobbuje w sprawie inwestycji w taki sposób aby nie tylko ulepszyć cały system transportowy, ale także żeby zyskać coś dla siebie.

Kolej musi przyśpieszyć

Od dawana poruszana jest także kwestia udziału poszczególnych środków przewozu w transporcie towarów do/z portów drogą lądową i można z niej wywnioskować przede wszystkim to, że jeśli kolej ma konkurować z drogami potrzebne są inwestycje.

Prezes ZMPG wskazuje główny problem transportu szynowego w przewozie towarów. – Musimy odejść od średniej prędkości pociągów cargo równej 23km/h. To dotyczy oczywiście wszystkich przewoźników kolejowych. W logistyce czas to pieniądz – mówił na antenie „Radia Gdańsk” Łukasz Greinke.

Poza samym przyśpieszeniem konieczne są także przedsięwzięcia. – My będziemy prowadzić ze stacji Port Północny zarówno tory jak i połączenie drogowe do bram poszczególnych terminali. Dodatkowo wielomilionowe inwestycje, z których również my skorzystamy, prowadzi PKP PLK – komentuje.

Via Carpatia prosto do Kłajpedy

W rozmowie poruszona została również kwestia Via Carpatia, która obecnie jest jednym z rządowych priorytetów. Poza tym, że skomunikuje ona Polskę Wschodnią to należy zauważyć, że prowadzi ona dalej na Litwę i kończy się w Kłajpedzie.

– Każda infrastruktura, która pozwoli lepiej skomunikować inny, obcy, port zwiększa naturalnie konkurencję dla nas – mówił Łukasz Greinke. – Więc w naszej ocenie Via Carpatia powinna łączyć Rzeszów i Białystok w Polsce Wschodniej i potem odbić w stronę Trójmiasta – dodaje.

Przedstawiciel największego z polskich portów wspomniał także w tej sytuacji o budowie autostrady po stronie niemieckiej do Kołbaskowa leżącego nieopodal Szczecina. Dzięki trasie skomunikowanie miasta, a co za tym idzie tamtejszego portu, poprawiło się. – Proszę zobaczyć jak długo trwała budowa tej drogi – komentował prezes ZMPG.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Blokada ukraińskich portów przełamana. Pierwszy raz od początku wojny

Intermodal i logistyka

Blokada ukraińskich portów przełamana. Pierwszy raz od początku wojny

inf. pras. 06 września 2023

Duży spadek liczby wystawianych faktur w branży TSL

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Blokada ukraińskich portów przełamana. Pierwszy raz od początku wojny

Intermodal i logistyka

Blokada ukraińskich portów przełamana. Pierwszy raz od początku wojny

inf. pras. 06 września 2023

Duży spadek liczby wystawianych faktur w branży TSL

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5