Partner serwisu
Drogi i autostrady

Wiceburmistrz Łomianek: Brak S7 generuje straty finansowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
04-09-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Wiceburmistrz Łomianek: Brak S7 generuje straty finansowe
fot. Hiuppo, pl.wikipedia, CC BY-SA 3.0
– Brak drogi S7 dla naszego miasta i gminy powoduje olbrzymie utrudnienia w zarządzaniu gminą i generuje olbrzymie straty finansowe ze względu na "korki" utrudniony dojazd do Warszawy a także brak bezpośredniego dostępu do sieci dróg ekspresowych i autostrad – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” Piotr Rusiecki, zastępca burmistrza Łomianek.

Edyta Wsół, „RynekInfrastruktury.pl”: Zgodnie z zapisami PBDK droga S7 omijająca Łomianki ma powstać do 2022 roku. Co do tej pory będzie się działo z komunikacją drogową w gminie?

Piotr Rusiecki, zastępca burmistrza Łomianek: Natężenie ruchu z każdym rokiem się zwiększa i będzie się zwiększać, ze względu na Lotnisko w Modlinie i brak alternatywy w postaci transportu szynowego po tej stronie Wisły. Według badań GDDKiA natężenie ruchu kilka lat temu wynosiło ponad 55 tys. samochodów na dobę. Według prognoz w ciągu 20 lat ma wzrosnąć do około 100 tys. a więc mniej więcej tyle ile obecnie przejeżdża przez most Grota-Roweckiego w Warszawie.

Czy gmina może samodzielnie zaradzić problemowi?

Nie czekając na opóźnienia administracji rządowej planujemy budowę naszej wewnętrznej obwodnicy Łomianek śladem ulicy Kościelna Droga i wiele wskazuje na to, że ta inwestycja lokalna powstanie szybciej niż znacznie ważniejsza krajowa S7.

Jakie korzyści dla gminy przyniesie budowa drogi S7, jeśli PBDK zostanie zatwierdzony i budowa będzie pewna?

Budowa S7 pozwoli na przekształcenie obecnej DK-7, czyli ulicy Kolejowej w drogę lokalną, poprawi dostęp i zwiększy atrakcyjność lokalnego biznesu . Obecnie jako, że jest to droga główna ruchu przyspieszonego nie ma odpowiedniej dostępności zjazdów i wjazdów, brakuje nam także skrzyżowań łączących Łomianki z Dąbrową Leśną i Zachodnią. Po oddaniu S7 na pewno zmniejszy się ruch tranzytowy na ulicy Kolejowej, a także głównej ulicy Łomianek ulicy Warszawskiej. Najważniejsza chyba jest jednak kwestia wjazdu i wyjazdu do i ze stolicy. To wstyd, że Warszawa nie ma jeszcze sieci dróg ekspresowych i autostrad na wszystkich głównych wylotówkach, w tym w kierunku trójmiasta przez Łomianki.

Czy gmina zamierza rozwijać tereny inwestycyjne przy planowanej trasie?

Tak, na ostatniej sesji Rada Miejska w Łomiankach podjęła uchwałę ws. nowego Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego, które otwiera część obszarów znajdujących się przy planowanych węźle Sadowa, dotyczy to miejscowości Dziekanów Polski. Dla tych obszarów opracowywane są właśnie plany zagospodarowania przestrzennego i przeznaczamy te tereny pod zabudowę usługowo-handlową, nie wykluczamy tam również zabudowy produkcyjnej, magazynów i składów. To wszystko po to aby wyjść naprzeciw potrzebom inwestycyjnym. Brak S7 będzie opóźniał tego typu inwestycje, spowolni rozwój nie tylko w naszej gminie, ale także w tej części regionu.

Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.

   
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

InPost: Płacimy wyższy CIT niż reszta branży

Biznes i przemysł

InPost: Płacimy wyższy CIT niż reszta branży

Mikołaj Kobryński 13 września 2023

Zobacz również:

S74. Otwarta droga do umowy z chińskim wykonawcą

Drogi i autostrady

S74. Otwarta droga do umowy z chińskim wykonawcą

ep. 13 września 2023

Wykonawca S7 Czosnów – Kiełpin wybrany

Drogi i autostrady

Wykonawca S7 Czosnów – Kiełpin wybrany

Elżbieta Pałys 11 września 2023

Budowa nowej S8 zacznie się od obwodnic

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

InPost: Płacimy wyższy CIT niż reszta branży

Biznes i przemysł

InPost: Płacimy wyższy CIT niż reszta branży

Mikołaj Kobryński 13 września 2023

Zobacz również:

S74. Otwarta droga do umowy z chińskim wykonawcą

Drogi i autostrady

S74. Otwarta droga do umowy z chińskim wykonawcą

ep. 13 września 2023

Wykonawca S7 Czosnów – Kiełpin wybrany

Drogi i autostrady

Wykonawca S7 Czosnów – Kiełpin wybrany

Elżbieta Pałys 11 września 2023

Budowa nowej S8 zacznie się od obwodnic

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5