II etap budowy obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego jest na etapie optymalizacji dokumentacji projektowej. W miejscu, w którym powstanie trasa prowadzone są już pierwsze prace. – Nowa obwodnica wyprowadzi tranzyt z naszego miasta – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Ostrowie Wielkopolskim, Marcin Wieruchowski.
Obecnie prowadzone są roboty związane z przebudową istniejącego przezbrojenia terenu w branży elektrycznej, teletechnicznej, kanalizacyjnej, gazowej oraz modernizacja linii energetycznych najwyższych napięć. Rozpoczęto też prace przy przebudowie ulicy Kaliskiej w ciągu DK-25. Wykonano roboty ziemne i zakres objęty realizacją podbudów pod nowobudowaną jezdnią na tej ulicy. Zdjęto też humus w śladzie drogi S11 i rozpoczęto roboty ziemne. Do czasu złożenia wniosku o ZRID, którego termin upływa w maju 2016 roku. Wykonawca ma prowadzić prace w ograniczonym zakresie.
Wyświetl większą mapę
– Przez obszar centrum Ostrowa Wielkopolskiego przebiega DK-11 i DK-36. Obie te drogi prowadzą ciężki ruch przez środek miasta przez co niszczeje infrastruktura, mieszkańców męczy hałas. Dodatkowo pojawia się niebezpieczeństwo związane z dużym ruchem – mówi Marcin Wieruchowski. – Mamy nadzieję, że wraz z realizacją nowej drogi nasze miasto odetchnie. Przy mniejszym ruchu będziemy mogli się zająć lepszym zagospodarowaniem przestrzeni – dodaje.
Projekt budowa obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego, przebiegającej w ciągu drogi ekspresowej S11, przewiduje, że nowa droga będzie miała klasę S i długość ok. 12,6 km. W jej ciągu będzie znajdował się jeden węzeł drogowy oraz 15 obiektów inżynierskich. Wykonawca będzie musiał także zadbać o realizację m. in. dróg poprzecznych i dojazdowych oraz urządzeń odwadniających. Trasę buduje firma Mota-Engil Central Europe. Wartość kontraktu to 284,264 mln zł. Jest to drugi etap inwestycji.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.