Z najnowszej wersji Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 wynika, że droga ekspresowa S17 z Warszawy do Lublina powstanie do 2022 roku. Jej częścią jest wschodnia obwodnica stolicy. Zgodnie ze starym projektem program, trasa miała powstać do 2020 roku.
Termin ogłoszenia przetargów nieznany
– O terminach będzie można mówić po przyjęciu programu przez rząd i wówczas przedstawiać szczegółowy harmonogram prac. My realizujemy PBDK zgodnie z planem zleconym nam przez rząd i po przyjęciu tego programu on zostanie nam przekazany do realizacji – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” Agnieszka Stefańska z biura prasowego GDDKiA w Warszawie.
Premier Ewa Kopacz zapowiadała w październiku, że do 2020 roku uda się zakończyć całą obwodnicę Warszawy. Z zapisów programu wynika, że tak się nie stanie. Lata realizacji drogi S17 Warszawa – Lublin określono na 2014-2022.
Niespełniona obietnica Tuska
Co ciekawe, niespełna dwa lata temu ówczesny premier Donald Tusk wraz ze Sławomirem Nowakiem, który był wtedy ministrem transportu,
deklarował, że ring wokół Warszawy uda się domknąć w 2018 roku.
Już we wrześniu 2013 roku Nowak informował o zabezpieczonych środkach na budowę WOW. Zapowiadał też, że przetargi na tę inwestycję zostaną ogłoszone w 2016-2017 roku, a prace budowlane potrwają około 2,5 roku.
Przygotowania w toku
Mimo że nie znamy terminu ogłoszenia postępowań na realizację Wschodniej Obwodnicy Warszawy, GDDKiA przygotowuje się do tej inwestycji. – Odcinek Drewnica – Zakręt jest na etapie uzyskiwania decyzji środowiskowej. Do RDOŚ trafił wniosek w tej sprawie – informuje portal „RynekInfrastruktury.pl” Agnieszka Stefańska, rzeczniczka GDDKiA w Warszawie.
Aktualnie trwa analiza złożonych w RDOŚ dokumentów i po wydaniu decyzji środowiskowej znany będzie ostateczny przebieg drogi. – Dopiero wówczas będzie mógł zostać ogłoszony przetarg na budowę drogi – wyjaśnia Agnieszka Stefańska.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.