Dziewięć ofert wpłynęło w przetargu na budowę autostrady A2 od węzła Kijowiec do węzła Dobryń. Wszystkie przekroczyły zaplanowany budżet.
Chodzi o odcinek liczący 9,3 km. Jego budowę GDDKiA wyceniła na 386,88 mln zł. w tej kwocie nie zmieścił się żadna z ofert.
Najtańsza propozycję złożyło konsorcjum: Trakcja i Kauno Tiltai, które wyceniło prace na 445,24 mln zł. Pozostałe oferty to: konsorcjum: Mirbud i Budpol – 457,77 mln zł, konsorcjum: Porr i PHUB Piotr Pawlica – 512,34 mln zł, Mostostal Warszawa – 532,11 mln zł, Budimex – 538,21 mln zł, konsorcjum: Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones – 568,58 mln zł, Rubau Polska – 606,12 mln zł, Strabag – 603,53 mln zł, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – 631,46 mln zł.
Chodzi o odcinek od km ok. 641+011 do węzła Dobryń (z węzłem) w km ok. 650+287. Przetarg na to zadanie ruszył w grudniu ub. roku. Do wybudowania jest autostrada A2 z dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu wraz z pasem awaryjnym i rezerwą pod budowę trzeciego pasa po zewnętrznej stronie drogi. Wybudowany zostanie także węzeł Dobryń i para MOP-ów: Kijowiec Północ i Południe. Powstaną także obiekty inżynierskie, drogi do obsługi ruchu lokalnego, oświetlenie oraz odwodnienie drogi.
Pod koniec maja tego roku wojewoda lubelski wydał ZRID dla tego odcinka. To jeden z trzech odcinków A2 (środkowy) na wschód od Białej Podlaskiej. Umożliwi dojazd do terminala samochodowego Koroszczyn. Pozostałe to: Biała Podlaska – Kijowiec (16,2 km), gdzie trwa przetarg na wybór wykonawcy robót, a oferty powinniśmy poznać we wrześniu oraz Dobryń – Kukuryki (6,8 km) – w tym przypadku dalsze prace uzależnione są od sytuacji geopolitycznej z Białorusią.