Jest już umowa na budowę ostatniego, ósmego odcinka drogi ekspresowej S10 między Szczecinem i Piłą – to fragment Szczecin Kijewo – Szczecin Zdunowo. Wybuduje go Budimex. W sumie ten wykonawca zrealizuje sześć odcinków. Dwa pozostałe przypadły Mirbudowi.
Odcinek Szczecin Kijewo – Szczecin Zdunowo liczy 4,4 km. Połączy węzeł Kijewo na autostradzie A6 z istniejącą S10 na granicy Szczecina wyprowadzając ruch tranzytowy z miasta.
Zawarty w poniedziałek 27 stycznia kontrakt ma wartość ok. 204 mln zł. Za tę kwotę, oprócz drogi głównej, powstaną dwa węzły drogowe: Szczecin Zdunowo i Szczecin Płonia, most na Płoni, dwa wiadukty i trzy przejścia dla zwierząt.
Po podpisaniu umowy pierwsze 10 miesięcy to okres opracowywania projektu budowlanego, kolejne 7 miesięcy to czas procedowania decyzji, a następnie 22 miesiące przewidziano na wykonanie robót budowlanych (z wyłączeniem okresów zimowych na tym etapie prac).
Wykonawcę tego odcinka wybrano za drugim razem – pierwszy wybór (NDI) został unieważniony – odwołanie najpierw trafiło do KIO, a potem do sądu, który nakazał odrzucić ofertę najtańszego oferenta. Budimex złożył w tym przypadku propozycję z drugą ceną.
fot. GDDKiA
Zawarty kontrakt dotyczy fragmentu przyszłej S10 między Szczecinem i Piłą. W sumie to 110 km podzielonych na 8 odcinków realizacyjnych. Trasę wybuduje dwóch wykonawców. Sześć odcinków przypadło Budimeksowi (to odcinki: Szczecin Kijewo – Szczecin Zdunowo, Stargard – Suchań, Cybowo – Łowicz Wałecki, Łowicz Wałecki – Piecnik, Piecnik – Wałcz, Witankowo – Piła Północ), natomiast pozostałe dwa konsorcjum Mirbudu (Firmy z tej grupy kapitałowej wykonają dwa sąsiadujące odcinki: Suchań - Recz i Recz - Cybowo). Wszystkie umowy są już podpisane, a cała trasa ma być gotowa pod koniec 2028 roku.