Do ogłoszonego w sierpniu ubiegłego roku przetargu na odcinek S10 stanowiącego obwodnicę Wałcza złożono dziesięć ofert. Najtańsza z nich należy do firmy Energopol i wynosi 430,488 mln zł. Tylko cztery ze złożonych propozycji mieści się w przewidzianym przez GDDKiA budżecie.
Kwota jaką GDDKiA przeznaczyła na realizację tej inwestycji to 480,509 mln zł. W tej kwocie zamykają się tylko cztery z dziesięciu złożonych ofert. Najniższą z nich jest propozycja firmy Energopol Szczecin, która opiewa na 430,488 mln zł. Kolejne opcje należą do konsorcjum Salini Polska, Salini Impregilo i Todini Construzioni Generali oraz firm Intercor i Bilfinger Infrastructure.
Podczas wyboru najlepszej oferty GDDKiA będzie kierowała się podobnym systemem jak w większości przypadków. Brana pod uwagę będzie cena (90%), czas realizacji (5%) oraz okres gwarancji (5%).
Obwodnica Wałcza w ciągu drogi S10 ma mieć docelowo 17,8 km długości. Trasa ominie miejscowość od północy. W ramach inwestycji powstaną trzy węzły drogowe. Wykonawca będzie zobowiązany do zbudowania trasy o parametrach drogi ekspresowej, obiektów inżynierskich, dróg dojazdowych do obsługi ruchu lokalnego, systemu odwodnienia, przebudowy dróg publicznych, sieci elektroenergetycznych, sieci wodociągowych oraz infrastruktury służącej ochronie środowiska.
Więcej informacji znajdziesz w Monitorze, a w nim:
- poznasz wszystkich oferentów i wartość ofert,
- sprawdzisz, kiedy powstanie droga,
- przeczytasz o zakresie zamówienia.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.