Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na projekt i budowę obwodnicy Szczecinka w ciągu drogi S11. Wykonawcą zostanie konsorcjum firm Eurovia Polska i Warbud. Kontrakt ma wartość ponad 322 mln zł. Nową drogą pojedziemy w 2019 roku.
Konsorcjum Eurovia Polska i Warbud złożyło najtańszą ofertę ze wszystkich, które dotarły do zamawiającego. Jej wartość to 323,817 mln zł, co stanowi 62% budżetu zamawiającego. Wynosił on 466 mln zł. Postępowanie prowadzi oddział GDDKiA w Krakowie.
Będzie to największa inwestycja drogowa w historii miasta. Konsorcjum Eurovia Polska i Warbud będzie zobowiązane do projektu, uzyskania niezbędnych pozwoleń oraz budowy 12 km drogi ekspresowej, w której ciągu powstaną mosty, wiadukty i przepusty. Inwestycja przewiduje także budowę dróg serwisowych, służących obsłudze terenów przyległych do drogi, ciągów pieszych oraz rowerowych, a także zatok dla autobusów.
Obwodnica Szczecinka będzie dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Na włączeniach w istniejącą DK-11 zostaną zlokalizowane ronda, a na samej obwodnicy dwa węzły drogowe. Węzeł Szczecinek centrum połączy obwodnicę z DK-20, a węzeł Szczecinek Wschód z terenami przemysłowymi.
Więcej na ten temat przeczytasz w Monitorze, a w nim:
- poznasz kryteria oceny stosowanych przez GDDKiA,
- dowiesz się jakie firmy poza zwycięzcą przetargu złożyły swoje oferty,
- znajdziesz informacje o innych przetargach prowadzonych przez GDDKiA.