Partner serwisu
Drogi i autostrady

Zielona Góra: Spór o południową obwodnicę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
19-08-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl/Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Zielona Góra: Spór o południową obwodnicę
fot. GDDKiA
Przeciwnicy budowy południowej obwodnicy Zielonej Góry jedyny sens istnienia drogi widzą w sytuacji kiedy będzie ona biegła z dala od miasta i łączyła się z węzłem Niedoradz. Jak podaje „Gazeta Wyborcza”, jest to jedna z pięciu opcji budowy tej drogi jednak najdroższa, najdłuższa i najmniej realna. Mieszkańcy złożyli już swoje wnioski, teraz poddane zostaną one analizie.

Mieszkańcy chcą chronić las

Głównym argumentem przeciwko obwodnicy jest to, że cztery z pięciu przedstawionych przez firmę Euro-Ekspert wariantów przecinają Las Piastowski. Na to nie zgadza się część mieszkańców. Ostatnia, piąta możliwość budowy tej trasy, w której sens widzą mieszkańcy jest opcją najdroższą, najdłuższą bo miałaby aż ok. 20 km oraz przebiegająca z kolei przez teren chronionego krajobrazu Doliny Śląskiej Ochli.

Przeciwnicy obwodnicy w ogóle nie chcą aby ona powstała. – Wynika z tego, że Las Piastowski zostanie zabudowany. Jesteśmy temu przeciwni – mówi. Piotr Sztermer. – Drogi się buduje po to, by były potrzebne ze względów komunikacyjnych. Do tej pory jej sens nie został udowodniony. Jeżeli rzeczywiście udałoby się ją połączyć z węzłem Niedoradz to może miałaby jakiś sens. To małe miasto, które będzie się wyludniać. Ci którzy mieli nabyć samochody, już to zrobili. Niemniej jednak, jeżeli w drugim etapie sens powstania zostanie udowodniony, to nie będzie się sprzeciwiać. Na razie to wygląda tak, że przyjechali ludzie z Chorzowa i mówią nam, gdzie wybudować drogę – dodaje.

Cel inwestycji

Celem budowy nowej trasy jest poprawienie dojazdu do skansenu w Ochli i Wzgórz Piastowskich. Na tych aspektach bardzo zależy prezydentowi miasta. Kolejnym aspektem jest ograniczenie natężenia ruchu. – Nie zgadzam się, że obwodnica podzieli miasto. Nie robi tego Trasa Północna, która pełni taką samą funkcję. Jeśli nie wybudujemy obwodnicy, to ruch w przyszłości przekroczy 40 tys. aut na dobę. Gdy powstanie, to będzie maksymalnie 30 tys. – mówi wiceprezydent Krzysztof Kaliszuk.

Planowana obwodnica nie została uwzględniona w programie inwestycji drogowych Ministerstwa Transportu i Rozwoju. Miasto liczy, że mając gotową ekspertyzę i przebieg trasy, uda się powalczyć o nią w unijnym rozdaniu. Porozumienie, między miastem a GDDKiA, w sprawie nowej trasy zostało już podpisane 8 stycznia br. Trasa ma przebiegać w ciągu DK-27, a realizacja przedsięwzięcia potrwa ok. 10 lat.

Konsultacje społeczne zostały już zakończone. Teraz warianty budowy drogi wraz z załączonymi uwagami zostaną wnikliwie przeanalizowane, celem wybrania kilku z nich do opracowania Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego.

Cały tekst

Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.

   
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest wniosek o decyzję środowiskową dla kolejnego odcinka S11

Drogi i autostrady

Jest wniosek o decyzję środowiskową dla kolejnego odcinka S11

Mikołaj Kobryński 13 września 2023

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Drogi i autostrady

Świętokrzyskie: Zburzą 40 domów, aby zbudować obwodnicę?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

Drogi i autostrady

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

ep. 12 września 2023

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Jest wniosek o decyzję środowiskową dla kolejnego odcinka S11

Drogi i autostrady

Jest wniosek o decyzję środowiskową dla kolejnego odcinka S11

Mikołaj Kobryński 13 września 2023

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Drogi i autostrady

Świętokrzyskie: Zburzą 40 domów, aby zbudować obwodnicę?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

Drogi i autostrady

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

ep. 12 września 2023

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5