Partner serwisu
Intermodal i logistyka

CMA CGM z kolejnymi kontenerowcami na zielony metanol?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
02-10-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury/gCaptain

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
CMA CGM z kolejnymi kontenerowcami na zielony metanol?
fot. CMA CGM
Francuski potentat na rynku żeglugi morskiej i przewozów intermodalnych przyspiesza działania ukierunkowane na dekarbonizację swojej floty. Jak podaje portal gCaptain, spółka zamówiła kolejnych 8 kontenerowców napędzanych metanolem, zwiększając liczbę zakontraktowanych jednostek tego typu do 34 sztuk.

Zakup kolejnych 8 kontenerowców oceanicznych napędzanych metanolem przez CMA CGM nie został do tej pory potwierdzony przez armatora, jednak informują o nim kolejne portale informacyjne poświęcone tematyce rynku żeglugowego na świecie. Według tych doniesień spółka miała zakupić jednostki o pojemności 9,2 tys. TEU w chińskiej stoczni Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding z terminem dostawy przewidzianym na 2027 rok.

Oznaczałoby to, że francuski potentat zwiększy liczbę zakontraktowanych jednostek zasilanych metanolem do 34 sztuk. Byłoby to czwarte zamówienie tego rodzaju. Wcześniej spółka zamówiła po 6 jednostek o pojemności 15 tys. TEU w dwóch chińskich stoczniach (Dalian Shipbuilding i Jiangnan) oraz 12 kontenerowców o pojemności 13 tys. TEU w południowokoreańskiej stoczni Hyundai Samho. Jak podaje portal gCaptain, CMA CGM wraz z nowym zamówieniem zwiększyłoby liczbę zamówionych nowych statków do aż 123, przy czym ich łączna ładowność miałaby opiewać na 1,2 mln TEU.

Dotychczas CMA CGM koncentrowały się na zakupie statków napędzanych LNG z możliwością konwersji na biometan i metan syntetyczny w przyszłości. Spółka stała na stanowisku, że najbardziej efektywną ekonomicznie metodą ograniczenia emisji tlenków azotu, tlenków siarki i drobnych cząstek stałych jest przejście z paliw ropopochodnych na LNG, przyznając zarazem, że nie umożliwi to osiągnięcia zeroemisyjności. Jednocześnie w ubiegłym tygodniu spółka wraz ze swoim największym rywalem, duńskim Maersk, zadeklarowała wspólne podjęcie działań mających na celu przyspieszenie dekarbonizacji żeglugi morskiej, między innymi poprzez zastosowanie biometanu, metanu syntetycznego, czy zielonego metanolu.

Jak informowaliśmy na łamach “Rynku Infrastruktury” w lipcu, w dziewiczy rejs z południowokoreańskiej stoczni Hyundai Mipo Dockyard do Kopenhagi udał się wówczas pierwszy kontenerowiec napędzany zielonym metanolem w barwach Maersk. Statki z układem napędowym zasilanym zielonym metanolem mogą być neutralne w zakresie emisji dwutlenku węgla w ujęciu netto, za to emisje cząstek stałych, tlenków azotu i tlenków siarki mogą być zredukowane nawet o 80-95%. Zielony metanol pozyskiwany jest z biomasy. Możliwe jest również syntetyczne pozyskiwanie metanolu z wykorzystaniem wodoru, dwutlenku węgla i energii elektrycznej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rząd stawia na kontrakt różnicowy dla elektrowni jądrowej

Biznes i przemysł

Rząd stawia na kontrakt różnicowy dla elektrowni jądrowej

Mikołaj Kobryński 04 marca 2024

Austria: ÖBB inwestuje w agrofotowoltaikę

Biznes i przemysł

Austria: ÖBB inwestuje w agrofotowoltaikę

Mikołaj Kobryński 27 lutego 2024

Bando: Koszt budowy FSRU to 4,7 mld zł

Biznes i przemysł

Bando: Koszt budowy FSRU to 4,7 mld zł

Mikołaj Kobryński 23 lutego 2024

Leszek Juchniewicz p.o. prezesa zarządu Polskich Elektrowni Jądrowych

Biznes i przemysł

Baltic Hub: Przypłynął jeden z największych kontenerowców na świecie zasilany LNG

Intermodal i logistyka

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Rząd stawia na kontrakt różnicowy dla elektrowni jądrowej

Biznes i przemysł

Rząd stawia na kontrakt różnicowy dla elektrowni jądrowej

Mikołaj Kobryński 04 marca 2024

Austria: ÖBB inwestuje w agrofotowoltaikę

Biznes i przemysł

Austria: ÖBB inwestuje w agrofotowoltaikę

Mikołaj Kobryński 27 lutego 2024

Bando: Koszt budowy FSRU to 4,7 mld zł

Biznes i przemysł

Bando: Koszt budowy FSRU to 4,7 mld zł

Mikołaj Kobryński 23 lutego 2024

Leszek Juchniewicz p.o. prezesa zarządu Polskich Elektrowni Jądrowych

Biznes i przemysł

Baltic Hub: Przypłynął jeden z największych kontenerowców na świecie zasilany LNG

Intermodal i logistyka

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5