Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Cameron Thorpe: Rozwój DCT Gdańsk to rozwój Polski

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
04-02-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfarstruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Cameron Thorpe: Rozwój DCT Gdańsk to rozwój Polski
fot. DCT Gdańsk
– Terminal DCT przez lata swojego istnienia stworzył nowy standard na polskim rynku, a nawet na całym Bałtyku. Doprowadziliśmy do tego, że w parze z naszym rozwojem idzie rozwój regionu i kraju. Warto zaznaczyć, że opłaty jakie DCT generuje z podatków do skarbu państwa w 2016 roku wyniosły ok. 7-8 mld zł – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Cameron Thorpe nowy Prezes Zarządu terminala kontenerowego DCT Gdańsk.

Leonard Dolecki, „RyenkInfrastruktury.pl”: Jakie są główne priorytety w rozwoju DCT Gdańsk?

Cameron Thorpe, Prezes Zarządu DCT Gdańsk: Chcemy pracować ze swoimi klientami, aby kontynuować umacnianie naszej pozycji na rynku polskim oraz zagranicznym. Dodatkowo, chcemy żeby terminal DCT Gdańsk miał coraz większe znaczenie na samym Pomorzu. Dążymy do doskonalenia naszych usług pod każdym względem. W ubiegłym roku, otwarcie nowego, głębokowodnego nabrzeża T2 spowodowało, że zrobiliśmy duży krok do przodu w dziedzinie możliwości obsługi statków. Długo pracowaliśmy także nad nowym systemem wcześniejszej awizacji samochodów ciężarowych, który obecnie wdrażamy. Będziemy też rozwijać dostępność kolejową terminala tak, żeby osiągnąć jak największą przepustowość. Takie działanie ma na celu zwiększenie możliwości dla transportu intermodalnego w DCT Gdańsk co sprawi, że możemy być bramą dla Europy Środkowo -Wschodniej.

Jakie są najważniejsze inwestycje w terminalu?

Przez ostatnie kilak lat wartość inwestycji w terminalu DCT Gdańsk była równa niemal 300 mln euro. To zaowocowało m.in. otwarciem nowego nabrzeża T2 z nowoczesnymi suwnicami nabrzeżowymi, których mamy już w sumie 11. Jesteśmy jednym z najlepiej wyposażonych terminali na Bałtyku. Będziemy dalej inwestować w sprzęt oraz infrastrukturę, ale nie zapominamy także o inwestowaniu w nasz zespół. Równie ważne, choć mniej widoczne niż te infrastrukturalne, są dla nas inwestycje w ludzi – naszych pracowników oraz klientów.

Jak ocenia Pan rozwój DCT Gdańsk do tej pory?

DCT przez lata swojego istnienia stworzył nowy standard na polskim rynku, a nawet na całym Bałtyku. Poziom usług jakie oferujemy pozwala naszym klientom łączyć rynki zbytu, na których już istnieją oraz te, na których jeszcze się nie pojawili. Co ważne, nie muszą być one tylko na wybrzeżu, ale dzięki odpowiedniej infrastrukturze drogowej i kolejowej, także wgłębi lądu. Obecnie zwijają do Gdańska największe kontenerowce na świcie. Bezpośrednie połączenie z Azją jest istotne dla importerów i eksporterów. Taka możliwość ogranicza czas i koszty transportu towarów. Nasz rozwój oznacza rozwój całego regionu i kraju. Opłaty, jakie generujemy do skarbu państwa z tytułu podatku VAT, ceł oraz akcyzy w 2016 roku wyniosły 7-8 mld zł. To duży zysk dla Polski.

Jaka jest prognoza przeładunkowa na przyszły rok dla terminala?

Branża kontenerowa to konkurencyjne środowisko. Nie da się przedstawić pewnych prognoz ponieważ rynek kontenerów zależy od bardzo
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Multiconsult Polska: Inżynier kontraktu powinien mediować

Biznes i przemysł

Multiconsult Polska: Inżynier kontraktu powinien mediować

Łukasz Malinowski 06 lipca 2023

Warbud: Budowlanka mierzy się z jednym z największych kryzysów

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Multiconsult Polska: Inżynier kontraktu powinien mediować

Biznes i przemysł

Multiconsult Polska: Inżynier kontraktu powinien mediować

Łukasz Malinowski 06 lipca 2023

Warbud: Budowlanka mierzy się z jednym z największych kryzysów

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5