– Zwiększenie zdolności naszego terminala, które osiągnęliśmy dzięki uruchomieniu nowego nabrzeża T2, wiąże się bezpośrednio z naszymi priorytetami. Nowe możliwości przeładunkowe pozwolą jeszcze bardziej umocnić pozycję DCT Gdańsk jako kluczowego terminalu kontenerowego na Bałtyku – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Cameron Thorpe nowy Prezes Zarządu terminala kontenerowego DCT Gdańsk.
Leonard Dolecki, „RyenkInfrastruktury.pl”: Jak wykorzystywana będzie zwiększona zdolność terminala?
Cameron Thorpe, Prezes Zarządu DCT Gdańsk: Zwiększenie zdolności terminala wiąże się bezpośrednio z naszymi priorytetami, czyli umocnieniem pozycji DCT na polskim rynku oraz rozwój naszej obecności w głębi lądu, w krajach bez dostępu do morza, ale także pełnieniem roli niezawodnego hubu transshipmentowego dla portów bałtyckich.
Jakie są plany dotyczące nowych umów z armatorami?
Jesteśmy w stałym kontakcie z głównymi światowymi liniami żeglugowymi. Obecnie sytuacja na rynku zmienia się, a według prognoz zmieni się jeszcze bardziej. Jak twierdzą eksperci, w najbliższych latach liczba czołowych serwisów kontenerowych zmniejszy się z 20 do 12. W DCT Gdańsk twierdzimy, że zmiana stwarza nowe możliwości. Będziemy więc szukać sposobów aby rozwinąć naszą ofertę tak, aby pasowała do aktualnej sytuacji na rynku.
Czy zostanie rozwiązany problem dostępności lądowej do DCT Gdańsk?
W tej sprawie ważnym projektem jest wprowadzenie obowiązkowej, wcześniejszej awizacji samochodów ciężarowych przyjeżdżających do DCT Gdańsk. Już od 20 lutego system obowiązywał będzie w godzinach szczytu, a pod koniec marca będzie działał całą dobę. Inwestycja DCT w system awizacji to rozsądny krok, który zapewni większą niezawodność procesu obsługi na terminalu oraz zmniejszy czas oczekiwania kierowców. W dłuższej perspektywie, pozwoli to na ogólne zwiększenie wydajności obsługi w kompleksie bramowym DCT.
Czy Pana zdaniem powinno bardziej rozwinąć się infrastrukturę dostępową kolejową czy drogową?
Ściśle współpracujemy z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk i są już plany, aby dalej rozwijać zarówno dostęp drogowy jak i kolejowy do DCT. W ciągu najbliższych 12 miesięcy rozpocznie się kilka znaczących inwestycji dotyczących dostępności lądowej zarówno całego portu jak i naszego terminala. Doskonalenie tej infrastruktury jest częścią rozwijania naszej oferty.
Pierwszą część wywiadu z Prezesem Zarządu DCT Gdańsk przeczytasz tu:Cameron Thorpe: Rozwój DCT Gdańsk to rozwój Polski