Partner serwisu
Intermodal i logistyka

DB Schenker: W 2017 roku wzrósł czas podróży w korytarzu euroazjatyckim

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
02-03-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl/ DB Schenker

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
DB Schenker: W 2017 roku wzrósł czas podróży w korytarzu euroazjatyckim
fot. DB Schenker
– Choć w 2017 roku, w korytarzu euroazjatyckim odnotowany został wzrost wolumenów to miał miejsce spadek czasów tranzytów. I tak średni czas transportu wydłużył się w 2017 do 20-25 dni (w zależności od linii), gdzie w 2016 wynosił on 10-15 dni – mówi Andrzej Wierzbicki, szef dedykowanych rozwiązań multimodalnych, zastępca dyrektora biznesu lądowego w DB Schenker.

Jak wyglądał rynek przewozów kolejowych i intermodalnych w 2017 roku?

Andrzej Wierzbicki: Dane z pierwszych dwóch kwartałów publikowane przez Urząd Transportu Kolejowego (UTK) oraz wewnętrzne analizy DB Schenker wskazują, że w 2017 roku miały miejsce znaczące wzrosty pod kątem przewozów kolejowych oraz rozwiązań intermodalnych. Wg UTK tylko od kwietnia do czerwca 2017 roku przewoźnicy przetransportowali blisko 264 tysiące sztuk jednostek intermodalnych. Stanowiło to blisko 406,5 tysiąca TEU, co oznacza, że ich liczba wzrosła o 16,12% (wg TEU o 18,58%). Wartym podkreślenia jest fakt, że choć w 2017 roku – w korytarzu euroazjatyckim – odnotowany został wzrost wolumenów to miał miejsce spadek czasów tranzytów. I tak średni czas transportu wydłużył się w 2017 do 20-25 dni (w zależności od linii), gdzie w 2016 wynosił on 10-15 dni.

Z czego wynikał spadek czasów tranzytu?

Na ten aspekt miało wpływ kilka czynników. Jednym z nich jest ogromny wzrost wolumenów transportu pomiędzy Azją i Europą, będących ważnym uzupełnieniem frachtu oceanicznego. Wąskim gardłem w przewozach było przejście graniczne Brześć – Terespol oraz brak elektronicznego listu przewozowego. Na tym odcinku poważne opóźnienia w ostatnich miesiącach spowodowane były przeciążeniem terminali przeładunkowych i wynosiły średnio 7 dni. Rok wcześniej odstępstwa wynosiły 1-2 dni. Istotny wpływ miały również remonty infrastruktury pomiędzy Brześciem i Małaszewiczami, które rozpoczęły się w kwietniu oraz naprawy po październikowych huraganach. Wyżej wymienione czynniki złożyły się także na niestabilny obrót wagonami.

Nowy Jedwabny Szlak – co przyniesie 2018 rok?

Nowy Jedwabny Szlak to ogromny projekt promowany przez rząd Chin. Inicjatywa ta nazywana jest „Pasem i Szlakiem”, gdyż mowa w niej o „jednym pasie i jednym szlaku” (One Belt, One Road). Przez pojęcie „pas” rozumiana jest sieć połączeń morskich, „droga” symbolizuje połączenia lądowe pomiędzy Chinami i Europą. Warto zaznaczyć, że pierwszy pociąg na linii Pekin – Hamburg został uruchomiony wspólnie z DB Schenker w 2008 roku. Dziś w tym projekcie znajduje się ponad 80 krajów, których PKB obejmuje 40 proc. światowego. Nowy Jedwabny Szlak łączy sieci transportu lądowego DB Schenker za pomocą regularnych transeuropejskich intermodalnych pociągów blokowych. Potencjał Polski w rozwoju sieci jest znaczący – ma na to wpływ położenie geograficzne, w tym dostęp do Morza Bałtyckiego, sąsiedztwo z Niemcami. Niemniej nasze zaplecze i infrastruktura na dziś nie pozwalają tego potencjału w pełni wykorzystać. W 2018 roku jedną z kluczowych barier będą remonty oraz inwestycje w zakresie infrastruktury kolejowej. To może przełożyć się na dalszy spadek czasu tranzytu towarów przez nasz kraj. Niewykluczone, że w bieżącym roku zostaną reaktywowane kolejne połączenia przez Ukrainę omijające Polskę.

Jestem jednak zdania, że wzrost zainteresowania przewozami kolejowymi zostanie utrzymany, stąd też w DB Schenker, dzięki silnej sieci i alternatywnym frachtom, wdrażamy nowe rozwiązania pod kątem dostępności wagonów do przewozu przesyłek. Współpraca w ramach paneuropejskiej sieci logistycznej DB Schenker to szansa dla klientów, którzy dywersyfikują swoje dostawy w oparciu o plany sprzedażowe – np. branża odzieżowa, oraz potrzeby optymalizacji kosztów transportowych i zamrożonego kapitału. Za wyborem transportu kolejowego i intermodalnego będą również przemawiać takie czynniki jak redukcja emisji CO2, na co szczególną uwagę zwraca branża elektroniczna, RTV i AGD czy oświetleniowa.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LOTAMS z umową na budowę bazy obsługowej w Rzeszowie (wizualizacje)

Intermodal i logistyka

LOTAMS z umową na budowę bazy obsługowej w Rzeszowie (wizualizacje)

inf. pras. 09 września 2023

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Drogi i autostrady

Zobacz również:

PCC Intermodal jeździ Traxxami

Inżynieria i innowacje

PCC Intermodal jeździ Traxxami

inf. pras. 03 lipca 2023

Laude będzie współpracować z Kolejami Ukraińskimi

Intermodal i logistyka

Litwa: Samskip uruchamia nowe połączenie intermodalne z Kowna

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

LOTAMS z umową na budowę bazy obsługowej w Rzeszowie (wizualizacje)

Intermodal i logistyka

LOTAMS z umową na budowę bazy obsługowej w Rzeszowie (wizualizacje)

inf. pras. 09 września 2023

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Drogi i autostrady

Zobacz również:

PCC Intermodal jeździ Traxxami

Inżynieria i innowacje

PCC Intermodal jeździ Traxxami

inf. pras. 03 lipca 2023

Laude będzie współpracować z Kolejami Ukraińskimi

Intermodal i logistyka

Litwa: Samskip uruchamia nowe połączenie intermodalne z Kowna

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5