Operator Seago Line, należący do Grupy Maersk, uruchomił nowy serwis kontenerowy łączący Polskę ze Szwecją. – Bardzo się cieszymy kolejnym połączeniem, tym razem z rynkiem szwedzkim. Widzimy duży potencjał z uwagi na ożywiony handel ze Skandynawią obsługiwany obecnie przez promy – komentuje sprawę dla portalu „RynekInfrastruktury.pl” Dominik Landa, Dyrektor Handlowy DCT Gdańsk.
Nowy serwis łączy Gdańsk z Gävle i Norrköping w Szwecji, a następnie połączenie prowadzi do Bremerhaven w Niemczech i Felixstowe w Wielkiej Brytanii.
Jak podaje „portalmorski.pl” – statki z Gdańska do Szwecji wyruszają w soboty i oferują konkurencyjny czas tranzytu – dwa dni do Gävle (przypłynięcia w poniedziałki) i cztery dni do Norrköping (przypłynięcia w środy).
Połączenie zostało uruchomione 28 stycznia br. – Cieszymy się, że możemy zaoferować klientom na obu kluczowych rynkach bałtyckich rozwiązanie odpowiadające ich potrzebom transportowym i sprzyjające dalszemu wzrostowi obrotów handlowych – komentuje Wojciech Muchlado, dyrektor zarządzający Seago Line w Europie Środkowo-Wschodniej.
DCT zadowolone z rozwoju
Z faktu zadowolony jest także, największy terminal kontenerowy w Polsce, DCT Gdańsk. – Bardzo się cieszymy kolejnym połączeniem, tym razem z rynkiem szwedzkim. Widzimy duży potencjał z uwagi na ożywiony handel ze Skandynawią obsługiwany obecnie przez promy. Może to być ciekawa alternatywa dla ładunków skonteneryzowanych. Trzymamy kciuki. Dominika Landa Dyrektor Handlowy – komentuje Dominik Landa.
Zalety konteneryzacji to przede wszystkim mniejsze koszty, regularność dostaw oraz bezpieczeństwo transportowanych towarów. Na trasie Polska – Szwecja może być to szczególnie przydatne z uwagi na to, że ruch na niej jest coraz większy. Wzrasta on konsekwentnie od 2009 roku, a od 1998 roku uległ podwojeniu. Główne towary eksportowane z Polski do Szwecji to produkty elektrotechniczne i metalurgiczne, a także chemia i produkty rolne.
Większe możliwości
Jak podkreśla Seago Line – nowy serwis oferuje ponadto dodatkowe połączenie pomiędzy Szwecją i hubem w Bremerhaven (Niemcy) z wykorzystaniem portów w Gävle i Norrköping, co stanowi alternatywę dla bardziej zatłoczonego szwedzkiego zachodniego wybrzeża.