Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Finlandia: Będzie rozkładowy pociąg intermodalny do Japonii?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
21-04-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Finlandia: Będzie rozkładowy pociąg intermodalny do Japonii?
fot. Marc Antomattei - Praca własna, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.orgJokohama
Duży popyt na transport ładunków między Azją a Europą skłonił jednego z operatorów do uruchomienia nowej trasy intermodalnej, łączącej Helsinki z Jokohamą. W przyszłości pociągi mają kursować regularnie. Na razie pierwszy skład jest w drodze do syberyjskiej Nachodki, gdzie kontenery zostaną przeładowane na statek do Japonii.

Fińska firma logistyczna Nurminen Logistics zaczęła uruchamiać połączenia z Helsinek i Narviku do Chin (z upływem czasu przybywały kolejne stacje końcowe w Państwie Środka) w roku 2018. Teraz wzrastające zapotrzebowanie na intermodalne przewozy z udziałem kolei do Japonii (kraj ten jest największym po Chinach azjatyckim partnerem handlowym Finlandii) skłoniło operatora do wydłużenia trasy do Jokohamy. Decyzję w tej sprawie ogłoszono podczas niedawnej międzynarodowej wystawy TransRussia w Moskwie.

Pierwszy pociąg wyruszył z Helsinek w ostatni czwartek. Do celu ma dotrzeć na początku maja. Trasa liczy ponad 10 tysięcy kilometrów, z czego znaczną część stanowi linia Kolei Transsyberyjskiej. Pociąg zakończy bieg w rosyjskim porcie Wostocznyj w Nachodce, gdzie jego przybycie jest spodziewane 27 kwietnia. Kontenery zostaną tam przeładowane na statek FESCO, który zabierze je do portu w Jokohamie.

Trwają starania o nadanie połączeniu bardziej regularnego charakteru. Wstępne plany przewidują uruchomienie co najmniej 18 kolejnych pociągów. Nurminen Logistics zabiega o pozyskanie koniecznych pozwoleń dla ruchu cyklicznego.

Pierwszy transport zawiera ładunek nadany w całości przez jednego, szwedzkiego klienta. Dyrektor handlowy Nurminen Logistics Marjut Linnajärvi liczy jednak na to, że nowe połączenie intermodalne przyciągnie większą liczbę zainteresowanych w obu kierunkach. Fiński eksport do Japonii to, między innymi, drewno i papier, ale także wyroby przemysłu maszynowego.

Nie była to jedyna uruchomiona w ostatnim czasie nowa relacja Nurminen Logistics. Z końcem marca połączenie pociągami kontenerowymi z Helsinkami uzyskały chińskie metropolie: Tianjin na północy kraju i Jiazhou na wybrzeżu wschodnim. W przypadku drugiego z nich inauguracyjny pociąg dotarł już do celu.

– Bardzo cieszy nas fakt, że fińscy eksporterzy zaczęli wykorzystywać kolej w swoich łańcuchach logistycznych. Transport kolejowy jest rozwiązaniem optymalnym dla branż, w których ważnym czynnikiem jest czas i pewność dostawy, a zaangażowanie kapitałowe jest duże – mówi cytowany w komunikacie prasowym operatora Linnajärvi. Jak dodaje, bezpośredni charakter połączeń, regularne odjazdy i krótki w porównaniu z transportem morskim czas dostawy pozwala klientom kolei znacząco poprawić pozycję na chińskim rynku. Coraz ważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze środka transportu będzie też stawać się niski wskaźnik emisji dwutlenku węgla.

Co ciekawe, pociągi towarowe z Finlandii do Japonii kursowały już w przeszłości. Na przełomie lat 80. i 90. ubiegłego wieku, kiedy to przewozy ładunków między Azją a Europą przejął prawie w całości transport morski, zaprzestano ich uruchamiania.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 04 września 2023

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Drogi i autostrady

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Spółka zależna Lidla ma już 8 kontenerowców

Intermodal i logistyka

Spółka zależna Lidla ma już 8 kontenerowców

Mikołaj Kobryński 08 sierpnia 2023

Maersk z dużym spadkiem przychodów

Intermodal i logistyka

Maersk z dużym spadkiem przychodów

Mikołaj Kobryński 07 sierpnia 2023

Nowy Jedwabny Szlak: Pociągi z Chin – głównie do Rosji

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 04 września 2023

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Drogi i autostrady

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Spółka zależna Lidla ma już 8 kontenerowców

Intermodal i logistyka

Spółka zależna Lidla ma już 8 kontenerowców

Mikołaj Kobryński 08 sierpnia 2023

Maersk z dużym spadkiem przychodów

Intermodal i logistyka

Maersk z dużym spadkiem przychodów

Mikołaj Kobryński 07 sierpnia 2023

Nowy Jedwabny Szlak: Pociągi z Chin – głównie do Rosji

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5