Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Gdańsk: N.V. BESIX rozpoczyna wbijanie pali na nabrzeżu T2

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
29-07-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Gdańsk: N.V. BESIX rozpoczyna wbijanie pali na nabrzeżu T2
fot. DCT Gdańsk
Rozpoczęła się budowa nabrzeża T2. Będzie to drugie głębokowodne nabrzeże w Porcie Gdańskim. We wtorek, 28 lipca, został wbity pierwszy, z 211 pali konstrukcyjnych.

Wykonawca projektu, firma N.V. BESIX, rozpoczęła budowę konstrukcji nośnej nowego nabrzeża. – Nowe nabrzeże DCT zostanie posadowione na konstrukcji złożonej między innymi z 211 stalowych pali, z których każdy ma średnicę 1,67 metra, długość 35 metrów i waży ponad 24 tony – mówi Michał Biernacki, kierownik projektu T2 w DCT Gdańsk. – Przez pierwszych 15 metrów pale są pogrążane przy pomocy młota wibracyjnego, następnie są dobijane kafarem hydraulicznym. Wykonawca szacuje, że będzie w stanie wbijać 4 pale dziennie – dodaje.

Prace nad nabrzeżem T2 w Porcie Północnym rozpoczęły się na początku 2015 roku. Harmonogram przewiduje zakończenie wbijania pali konstrukcyjnych do jesieni tego roku. Prace budowlane na całości projektu mają potrwać do 2 połowy 2016. Wartość inwestycji to ok. 250 mln euro. Zadanie obejmuje wyburzenie istniejących konstrukcji, remont i modernizację nabrzeża, a także budowę nowego, 200-metrowego przedłużenia pirsu z dwustronnymi stanowiskami cumowniczymi.

Nowe głębokowodne nabrzeże w DCT Gdańsk pozwoli na zwiększenie zdolności przeładunkowej do 3 mln TEU (kontenerów 20-stopniowych). Po zakończeniu prac będzie ono miało 650 m i będzie wyposażone w 5 suwnic STS oraz 16 suwnic typu RTG. Dodatkowo na wyposażeniu będzie znajdował się sprzęt do obsługi operacji na placu składowym.

DCT dzięki swojej wielkości i szybkiemu rozwojowi prowadzi współpracę z globalnymi firmami. Jest to jedyny terminal głębokowodny w rejonie Morza Bałtyckiego, który obsługuje statki z dalekiego wschodu. DCT Gdańsk obsługuje polski import, eksport, tranzyt oraz tranzyt morski. Dzięki kanałowi podejściowemu o głębokości 17 m może przyjmować duże statki przewożące kontenery do i z Europy Środkowo-Wschodniej. Dodatkowym atutem terminalu jest dobra komunikacja z miejscami zlokalizowanymi w głębi lądu. W I półroczu br. przeładowano w Porcie Gdańsk 17,2 mln ton towarów. Nowe nabrzeże pozwoli zwiększenie możliwości przeładunkowych portu.

Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.

   
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

DCT Gdańsk: Terminal T3 rozpocznie nową erę

Intermodal i logistyka

DCT Gdańsk: Terminal T3 rozpocznie nową erę

Roman Czubiński 28 sierpnia 2022

DCT Gdańsk: Kryzys sueski wpływa także na nas

Intermodal i logistyka

DCT Gdańsk: Kryzys sueski wpływa także na nas

Roman Czubiński 30 marca 2021

DCT Gdańsk: Pandemia nie wstrzymała intermodalu

Intermodal i logistyka

DCT Gdańsk: Pandemia nie wstrzymała intermodalu

Kasper Fiszer 13 października 2020

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

DCT Gdańsk: Terminal T3 rozpocznie nową erę

Intermodal i logistyka

DCT Gdańsk: Terminal T3 rozpocznie nową erę

Roman Czubiński 28 sierpnia 2022

DCT Gdańsk: Kryzys sueski wpływa także na nas

Intermodal i logistyka

DCT Gdańsk: Kryzys sueski wpływa także na nas

Roman Czubiński 30 marca 2021

DCT Gdańsk: Pandemia nie wstrzymała intermodalu

Intermodal i logistyka

DCT Gdańsk: Pandemia nie wstrzymała intermodalu

Kasper Fiszer 13 października 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5