Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Grupa Wyszehradzka zacieśnia współpracę na rzecz rzek

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
31-01-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfarstruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Grupa Wyszehradzka zacieśnia współpracę na rzecz rzek
fot. MGMiŻŚ
Dziś podczas konferencji zorganizowanej przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej przedstawiciele Czech, Słowacji i Polski podpisali memorandum, które ma zacieśnić współprace między tymi państwami w kierunku rozwoju korytarza wodnego Odra-Dunaj-Łaba. Podczas spotkania obecny był także przedstawiciel innego państwa z Grupy Wyszehradzkiej, Węgier.

– Rozwój naszych rzek, a w szczególności Odry, jest dla nas niesamowicie ważny. Dokument, który dziś podpisaliśmy oznacza, że chcemy razem działać i współpracować. Planujemy powołanie grupy roboczej, a następnie komisji, która zajmie się tym projektem – mówił Marek Gróbarczyk, szef Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. – Rewizja planu TEN-T miała nastąpić w 2023 roku jednak my chcemy ją przyśpieszyć i zająć się inwestycjami znacznie wcześniej – dodał.

Wagę współpracy podkreślali także obecni przedstawiciele państw Grupy V4. Zdaniem obecnych, w przypadku żeglugi śródlądowej wspólne działanie jest szczególnie ważne, z uwagi na to, że droga wodna musi być żeglowna na całej długości, nic nie da jeśli tylko jedna strona przeprowadzi potrzebne inwestycje.

Wspólny cel

– Dla Czechów marzeniem jest aby połączyć trzy morza dlatego bardzo cieszymy się z rozwijającej się współpracy – mówił Dan Ťok minister transportu Republiki Czeskiej. – Na naszym terenie najważniejsza jest Łaba więc działaby aby ją użeglownić. Potrzebna jest na niej budowa dwóch śluz, które będą działać cały rok. Koszt tej inwestycji to ok. 1 mld koron czeskich. Drugi nasz projekt to opracowywanie studium wykonalności dla samego połączenia Dunaju, Odry i Łaby – dodał.

– Naszym największym błędem jest to, że nie korzystamy w pełni z możliwości jakie dają nam nasze drogi wodne. Na Słowacji największą rolę odgrywa Duna. Na jego modernizację dostaliśmy już część środków i chcemy je dobrze wykorzystać – komentował Arpád Érsek, minister transportu i budownictwa Republiki Słowacji.

W spotkaniu brał również udział László Mosóczi wiceminister rozwoju narodowego Węgier. – W naszym kraju żegluga nie jest tak istotna jeśli chodzi o transport wewnątrz naszych granic, ale jest bardzo ważna jeśli chodzi o transport międzynarodowy. Chcemy przede wszystkim żeby Dunaj leżący na terenie Węgier był w pełni żeglowny – mówił Węgier.

Kiedy popłyniemy?

Kiedy w takim razie możemy spodziewać się konkretnych działań? – Strategia, którą w ubiegłym roku opracowaliśmy, zakłada użeglownienie naszych dróg wodnych do 2030 roku, ale wierzę, że już w 2020 roku uda osiągnąć się to w całości na Odrze. Już za dwa lata chcemy, aby statki mogły w pełni korzystać z odcinka między Gliwicami a Opolem – mówił Marek Gróbarczyk.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LOTAMS z umową na budowę bazy obsługowej w Rzeszowie (wizualizacje)

Intermodal i logistyka

LOTAMS z umową na budowę bazy obsługowej w Rzeszowie (wizualizacje)

inf. pras. 09 września 2023

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Rumunia: Susza na Dunaju blokuje transport

Intermodal i logistyka

Rumunia: Susza na Dunaju blokuje transport

Roman Czubiński 22 sierpnia 2022

Ren wysycha. Niemiecka logistyka szoruje po dnie

Intermodal i logistyka

Ren wysycha. Niemiecka logistyka szoruje po dnie

Łukasz Malinowski 16 sierpnia 2022

Port w Hamburgu: Żegluga częściowo zastąpi kolej

Intermodal i logistyka

Port w Hamburgu: Żegluga częściowo zastąpi kolej

Aleksander Domański 26 lipca 2020

Pozostałe z wątku:

LOTAMS z umową na budowę bazy obsługowej w Rzeszowie (wizualizacje)

Intermodal i logistyka

LOTAMS z umową na budowę bazy obsługowej w Rzeszowie (wizualizacje)

inf. pras. 09 września 2023

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Rumunia: Susza na Dunaju blokuje transport

Intermodal i logistyka

Rumunia: Susza na Dunaju blokuje transport

Roman Czubiński 22 sierpnia 2022

Ren wysycha. Niemiecka logistyka szoruje po dnie

Intermodal i logistyka

Ren wysycha. Niemiecka logistyka szoruje po dnie

Łukasz Malinowski 16 sierpnia 2022

Port w Hamburgu: Żegluga częściowo zastąpi kolej

Intermodal i logistyka

Port w Hamburgu: Żegluga częściowo zastąpi kolej

Aleksander Domański 26 lipca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5