Partner serwisu
Intermodal i logistyka

LTG Cargo uruchamia regularne połączenie intermodalne Kowno – Pruszków – Sławków

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
16-06-2023
Ostatnia modyfikacja:
12-07-2023
Źródło:
Rynek Infrastruktury/LTG Cargo

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
LTG Cargo uruchamia regularne połączenie intermodalne Kowno – Pruszków – Sławków
Fot. LTG Cargo
LTG Cargo, kolejowy przewoźnik towarowy wchodzący w skład grupy kapitałowej państwowych kolei litewskich Lietuvos geležinkeliai, z dniem 15 czerwca uruchomił regularne połączenie intermodalne między Kownem a Sławkowem. Pociągi, które dotychczas wyruszały na rzeczoną trasą tylko na życzenie klientów, będą kursować dwa razy w tygodniu, zatrzymując się w Pruszkowie.

Postój w Pruszkowie, gdzie znajduje się terminal kontenerowy METRANS, umożliwi obsługę klientów w aglomeracji warszawskiej. – Dostrzegliśmy u klientów zapotrzebowanie na przewozy w kierunku rozwiniętych regionów przemysłowych w Polsce. Zapewniliśmy zatem regularne połączenie na trasie łączącej Kowno i Sławków w zaledwie sześć miesięcy od pierwszych zamówionych przejazdów. Staramy się oferować naszym partnerom i klientom więcej możliwości, dlatego w naszej ofercie uwzględniliśmy także połączenie do Warszawy – mówi Eglė Šimė, dyrektor generalna LTG Cargo.

Zakończenie relacji w Sławkowie jest nieprzypadkowe. Jest to bowiem strategiczny węzeł logistyczny na wschodnich obrzeżach wysoce zurbanizowanego obszaru Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, łączący także kolej normalnotorową i szerokotorową. Tam bowiem rozpoczyna się Linia Hutnicza Szerokotorowa, łącząca Zagłębie Dąbrowskie z Ukrainą przez Stalową Wolę, Zamość i Hrubieszów. Z terminala intermodalnego w Sławkowie regularnie kursują pociągi do Gdańska, Schwarzheide w Niemczech, Madaloni we Włoszech, czy też portu morskiego Koper w Słowenii.

LTG Cargo będzie operatorem przewozów zarówno na odcinku litewskim, jak i polskim, a każdy pociąg będzie mógł przewieźć 42 kontenerów, odpowiadających 90 TEU. Jak wskazuje przewoźnik w komunikacie prasowym, trasa wpisuje się w europejski korytarz transportowy, łączący Finlandię i Włochy. – Mamy nadzieję, że regularne przejazdy i większa dostępność zachęcą coraz więcej klientów do przewożenia towarów koleją, a tym samym przyczynią się do zwiększenia bezpieczeństwa ruchu drogowego i zmniejszenia wpływu transportu na środowisko – dodała cytowana w komunikacie prasowym Eglė Šimė. Przewoźnik podkreśla, że jego klienci mogą skorzystać z Kalkulatora Zielonych Kilometrów, który umożliwia obliczenie oszczędności emisji dwutlenku węgla w wyniku wyboru transportu kolejowego zamiast drogowego.

LTG Cargo realizuje aktywną politykę dywersyfikacji struktury przychodów poprzez konsekwentne rozwijanie nowych połączeń w kierunku zachodnim. Cztery razy w tygodniu pociągi intermodalne kursują między Litwą a Duisburgiem w Niemczech. LTG Cargo uruchamia je w kooperacji z holenderskim Samskipem, o czym informowaliśmy na łamach “Rynku Infrastruktury”. Z drugiej strony na znaczeniu w przewozach LTG Cargo zyskał w ostatnim czasie kierunek ukraiński, a to za sprawą przewozu zboża. Przejściowo istotne znaczenie miały także przewozy produktów rafineryjnych, jednak ORLEN Lietuva, właściciel rafinerii w Możejkach, postanowił przejść na transport samochodowy, motywując decyzję złożonością procesów logistycznych wobec odmiennych rozstawów torów.
Partner działu

Aarsleff

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Drogi i autostrady

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk idzie na rekord. "Bardzo dobre półrocze"

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk idzie na rekord. "Bardzo dobre półrocze"

Redakcja/inf. pras. 09 sierpnia 2023

Zobacz również:

Duży spadek przewozów intermodalnych

Intermodal i logistyka

Duży spadek przewozów intermodalnych

Mikołaj Kobryński 11 lipca 2023

Fundusze unijne napędzają rozwój polskiego rynku intermodalnego

Intermodal i logistyka

Przewozy intermodalne: jest wzrost, ale wiele wciąż do zrobienia

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Drogi i autostrady

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk idzie na rekord. "Bardzo dobre półrocze"

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk idzie na rekord. "Bardzo dobre półrocze"

Redakcja/inf. pras. 09 sierpnia 2023

Zobacz również:

Duży spadek przewozów intermodalnych

Intermodal i logistyka

Duży spadek przewozów intermodalnych

Mikołaj Kobryński 11 lipca 2023

Fundusze unijne napędzają rozwój polskiego rynku intermodalnego

Intermodal i logistyka

Przewozy intermodalne: jest wzrost, ale wiele wciąż do zrobienia

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5