Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Małaszewicze: Ruch pociągów rośnie najszybciej w historii

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
03-02-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Małaszewicze: Ruch pociągów rośnie najszybciej w historii
fot. Cargotor
Bardzo duży wzrost ruchu na torach szerokich, nieco mniejszy na normalnych – to bilans początku roku w Małaszewiczach. Nigdy przedtem przeładunki nie wzrastały tak szybko – informuje zarządzająca infrastrukturą przeładunkową spółka Cargotor. Jeszcze pilniejsza niż dotąd staje się więc konieczność rozbudowy przygranicznej stacji oraz terminali.

Według komunikatu Cargotor w styczniu odnotowano dwucyfrowe wzrosty obrotu wagonów w porównaniu do pierwszego miesiąca roku 2021. Na infrastrukturze szerokotorowej ruch wzrósł mocniej (o 25%), niż na torach normalnych (11%). Jak podkreśla spółka, jest to największy roczny przyrost ruchu w jej ośmioletniej historii.

Rejon przeładunkowy w Małaszewiczach wraz z pobliskim przejściem na granicy polsko-białoruskiej to jedno z najważniejszych ogniw Nowego Jedwabnego Szlaku, obsługującego kolejowe przewozy towarowe między Chinami a Unią Europejską. Zwiększająca się liczba pociągów powoduje konieczność znacznej rozbudowy infrastruktury. Zniechęceni opóźnieniami nadawcy ładunków coraz częściej wybierają połączenia alternatywne, takie jak przez Kaliningrad, Petersburg lub Helsinki. Już w ubiegłym roku udział Małaszewicz w przeładunkach w tej relacji spadł rok do roku z 79% do 68 % w kierunku zachodnim i z 90% do 82% w kierunku wschodnim.

Odpowiedzią na te wyzwania ma być budowa Parku Logistycznego Małaszewicze. Przebudowa i rozbudowa infrastruktury zwiększy jej przepustowość, umożliwiając przyjmowanie pociągów szerokotorowych o długości 1050 m oraz normalnotorowych – 750 m. Z 20 do 40 km/h zwiększy się także dozwolona prędkość przejazdu. 19 stycznia Cargotor złożył wniosek o dofinansowanie inwestycji z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Kwota, o jaką ubiega się inwestor, to aż 1,6 mld zł. Oprócz funduszy unijnych konieczne będzie też jednak dofinansowanie prac z budżetu państwa.

Park Logistyczny Małaszewicze ma zostać w pełni oddany do użytku w roku 2027 lub 2028. Już dziś, w porównaniu z początkowym harmonogramem, inwestycja jest opóźniona o kilka lat. By usprawnić proces inwestycyjny i zapewnić dostępność infrastruktury w czasie budowy, PKP Cargo zamierza do końca pierwszej połowy bieżącego roku sprzedać Cargotor PKP PLK.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 04 września 2023

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Drogi i autostrady

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 04 września 2023

UTLC ERA traci na wojnie

Intermodal i logistyka

UTLC ERA traci na wojnie

Roman Czubiński 26 sierpnia 2023

Pozostałe z wątku:

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 04 września 2023

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Drogi i autostrady

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 04 września 2023

UTLC ERA traci na wojnie

Intermodal i logistyka

UTLC ERA traci na wojnie

Roman Czubiński 26 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5