Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Normalnym torem do Kowna w 2014 roku

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
27-01-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Normalnym torem do Kowna w 2014 roku
Fot. Wojciech Szymaniak
Wiceminister Andrzej Massel rozmawiał wczoraj ze swoim litewskim odpowiednikiem na temat poprawy połączeń kolejowych między Polską a Litwą. Sytuacja może się poprawić w 2014 roku, kiedy zakończy się budowa linii normalnotorowej do Kowna. Wówczas nie będzie konieczna przesiadka w Sestokai.

Jak powiedział „Rynkowi Kolejowemu” podsekretarz stanu w resorcie transportu rozmowy dotyczyły tego, jak usprawnić ruch pociągów między Polską a Litwą zanim powstanie Rail Baltica. - Rail Baltica to projekt do którego bardzo dużą wagę przywiązuje Komisja Europejska i wspólnie z ministrem Starasem rozmawialiśmy o tym w jaki sposób możemy osiągnąć poprawę sytuacji zanim ta linia do prędkości 240-250 km/godz., bo tak nawet Komisja Europejska sugeruje, powstanie. Wiadomo, że przedsięwzięcie w tak dużej skali to nie kwestia kilku lat, a raczej kilkunastu czy kilkudziesięciu lat. My rozmawialiśmy o tym, jak poprawić sytuację w ciągu 3-4 lat – wyjaśnił Andrzej Massel.

 

- Strona litewska rozbudowuje istniejącą linię kolejową do Mariampola i do Kowna tak, żeby mniej więcej w roku 2014 można było po torze normalnym dojechać do Kowna. To już będzie istotny sukces, dlatego że istotna część towarów będzie mogła dojeżdżać z centów logistycznych w Kownie z Europy Zachodniej bez przeładunku. Również dla ruchu pasażerskiego będzie to korzystne, bo przesiadka w Kownie to nie to samo, co przesiadka w Sestokai, czyli w przysłowiowym polu. Mamy wspólny interes, żeby tą poprawę na tej trasie osiągnąć – zapewnił wiceminister transportu.

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rzeszów. „Wisłokostrada” ma rządową dotację

Drogi i autostrady

Rzeszów. „Wisłokostrada” ma rządową dotację

Redakcja 24 kwietnia 2023

Massel: Brakuje elektryfikacji tras do terminali intermodalnych

Intermodal i logistyka

Nowak: Linia kolejowa Warszawa - Wrocław to priorytet

Intermodal i logistyka

Nowak: Linia kolejowa Warszawa - Wrocław to priorytet

Rynek Infrastruktury 21 grudnia 2011

CZT zawiedzione krajowym planem transportowym

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Rzeszów. „Wisłokostrada” ma rządową dotację

Drogi i autostrady

Rzeszów. „Wisłokostrada” ma rządową dotację

Redakcja 24 kwietnia 2023

Massel: Brakuje elektryfikacji tras do terminali intermodalnych

Intermodal i logistyka

Nowak: Linia kolejowa Warszawa - Wrocław to priorytet

Intermodal i logistyka

Nowak: Linia kolejowa Warszawa - Wrocław to priorytet

Rynek Infrastruktury 21 grudnia 2011

CZT zawiedzione krajowym planem transportowym

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5