Rewitalizację połączenia od stacji Żelisławice przez Koniecpol, Częstochowę, Stradom, Lubliniec do Opola zapowiedział pod koniec listopada w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" wiceminister infrastruktury Andrzej Massel. - Byłaby to inwestycja rewitalizacyjna, czyli z wprowadzeniem tam prędkości, która wynika z właściwości geometrycznych linii – powiedział Andrzej Massel.
Na antenie radiowej "Trójki" minister transportu Sławomir Nowak podtrzymał, że modernizacja połączenia Warszawa – Wrocław „jest pilna”. Ministerstwo Transportu potwierdziło Gazecie Wyborczej, że resort przygotowuje modernizację odcinka Wrocław - Warszawa, który będzie przebiegał przez Częstochowę oraz Koniecpol, a dalej przez Centralną Magistralę Kolejową. Według resortu odcinek będzie gotowy w 2014 roku. Przyspieszenie realizacji inwestycji przygotowywane jest jako alternatywa dla odłożonego na półkę projektu budowy linii Kolei Dużych Prędkości "Ygrek" z Warszawy do Wrocławia i Poznania przez Łódź.
- Z obliczeń, jakie na swój użytek wykonałem czas przejazdu z Warszawy do Wrocławia może wynosić 3 godz. 30 min do 3 godz. 45 min. Oczywiście daleko nam jeszcze do tego co można osiągnąć budując linię „Y”, ale niewątpliwie warto to zrobić i z tego powodu przygotowujemy taką inwestycję rewitalizacyjną na tych odcinkach. Odcinek Częstochowa – Lubliniec chcielibyśmy zrealizować jako inwestycję w ramach POIiŚ, natomiast pozostałe fragmenty ze środków krajowych. Realnie patrząc można by osiągnąć wspomniane efekty za 3 lata – powiedział Rynkowi Kolejowemu Andrzej Massel.