Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie ogłosił przetarg na projekt i budowę obwodnicy Skawiny. Chodzi o odcinek pomiędzy drogą krajową nr 44 w kierunku Oświęcimia a drogą wojewódzką nr 953 w stronę Kalwarii Zebrzydowskiej.
Obwodnica Skawiny docelowo ma połączyć dwie najważniejsze wylotówki z miasta – w stronę Krakowa i w stronę Oświęcimia. Dodatkowo łącząc się z DW-953 umożliwi prowadzące poza centrum połączenie z drogą w stronę Kalwarii Zebrzydowskiej.
Obecnie istniejący odcinek obejścia miasta zaczyna się na DK-44 w stronę Krakowa i prowadzi na północny zachód. Kończy się na ul. Elektryków.
Na początku sierpnia wojewoda małopolski wydał zezwolenie na budowę pierwszego z zadań w ramach II etapu obwodnicy. To fragment od końca istniejącej już (wybudwanej przez gminę) obwodnicy do DK-44 w stronę Oświęcimia. Ten odcinek będzie miał nieco ponad 2 km długości. Zrealizuje go konsorcjum firm Vistal Gdynia, Most i Polbud-Pomorze. Wartość umowy to blisko 36 mln zł.
Wyświetl większą mapę
Ogłoszony właśnie przetarg obejmuje 2,3 km drogi pomiędzy wylotówką na Oświęcim (DK-44) a drogą wojewódzką nr 953. Prowadzi go Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie.
Na oferty od firm ZDW czeka do 25 września. Wybrany w przetargu wykonawca będzie miał 25 miesięcy na wykonanie zadania.
Obwodnica Skawiny będzie jednojezdniową drogą klasy G. Będzie miała 2 pasy ruchu.
W maju minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podpisał z klei program inwestycyjny dla rozbudowy istniejącego odcinka obwodnicy do parametrów drogi klasy GP. Chodzi o wybudowanie ronda turbinowego na skrzyżowaniu obwodnicy i ulicy Krakowskiej, co pozwoli na włączenie obejścia w drogę krajową nr 44.