Partner serwisu
Biznes i przemysł

DCT Gdańsk w tym roku podwaja możliwości. Chce też przyciągnąć nowych klientów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-05-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfarstruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
DCT Gdańsk w tym roku podwaja możliwości. Chce też przyciągnąć nowych klientów
dot. DCT GDańsk
W tym roku terminal kontenerowy DCT Gdańsk powiększy dwukrotnie swoje możliwości. Stanie się tak poprzez budowę nabrzeża T2. Ma on zacząć działać jeszcze w tym roku. Jednak ubiegły rok przyniósł spadek przeładunku kontenerów na całym Bałtyku. – W związku z podwojeniem możliwości przeładunkowych chcemy przyciągnąć również nowych klientów – informuje portal „RynekInfrastruktury.pl” Dominik Landa, dyrektor handlowy DCT Gdańsk.

Nowe nabrzeże

Nabrzeże T2 to duży krok dla największego terminalu kontenerowego w Polsce. Prace postępują szybko. Inwestycja ma się zakończyć już w tym roku. – Na przełomie sierpnia/września br. zostaną zakończone prace związane z infrastrukturą terminalu. Należy pamiętać, że tak duży projekt wymaga stopniowego oddawania pewnych elementów do eksploatacji. Pod koniec 2016 r. terminal T2 będzie gotowy, aby w pełni wkroczyć w swój tok operacyjny – informuje portal „RynekInfrastruktury.pl” Maciej Kwiatkowski, prezes Zarządu DCT Gdańsk.

– Prace idą zgodnie z harmonogramem i nie przewidujemy, aby coś w tej kwestii miało się zmienić – zapewnia Maciej Kwiatkowski. – Ryzyko opóźnień występuje zawsze, natomiast jest ono, wraz z postępem prac, coraz mniejsze. 2 maja 2016 do nabrzeża T2 w częściach przypłynęły dwie pierwsze suwnice STS, trzecia dotarła 12 maja, a kolejne dwie spodziewane są w DCT w sierpniu br. Kolejnym etapem będzie montaż dostarczonych suwnic oraz posadowienie ich na szynach – dodaje.

Więcej możliwości, nowi klienci

Ostatni rok przyniósł spadek przeładunku kontenerów we wszystkich terminalach na Bałtyku. Pocieszające jest to, że tonaż tych, które zostały przeładowane był większy niż w roku poprzednim. Podwojenie możliwości terminalu ma przyciągnąć nowych klientów, a co za tym idzie więcej kontenerów. – Spadek przeładunków dotyczył wszystkich terminali na Bałtyku. W DCT Gdańsk sytuacja wyglądała całkiem nieźle w porównaniu do innych terminali w Polsce. Terminal DCT zdywersyfikował portfolio klientów, co pozwoliło zaoferować paletę nowych połączeń oceanicznych i feederowych – mówi Dominik Landa.

– DCT Gdańsk dokłada wszelkich starań, aby świadczyć jak najlepsze usługi dla obecnych klientów, a w związku z podwojeniem możliwości przeładunkowych chce przyciągnąć również nowych. Obecnie trzy z czterech aliansów armatorów kontenerowych podlega restrukturyzacji. DCT na bieżąco śledzi tę jakże dynamiczną sytuację wśród linii kontenerowych jednocześnie prowadząc rozmowy z większością z nich – komentuje dyrektor handlowy DCT Gdańsk.

Zmiany zewnętrzne

Jednak samo przyciągnięcie nowych klientów nie wystarczy. Potrzebny jest także rozwój infrastruktury transportowej zwiększającej dostępność do portu. – Mamy nadzieję, że działania władz państwowych i lokalnych związane z polepszaniem infrastruktury drogowej i kolejowej wokół DCT będą dynamicznie kontynuowane, co jeszcze bardziej wzmocni pozycję naszego terminalu jako naturalnej bramy dla obrotu skonteneryzowanego w Europie Środkowo-Wschodniej – mówi prezes zarządu portu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Samorządy: Świnna Poręba to nadal plac budowy

Biznes i przemysł

Samorządy: Świnna Poręba to nadal plac budowy

Leonard Dolecki 27 lipca 2017

Polska i Czechy wzmacniają współpracę infrastrukturalną

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Samorządy: Świnna Poręba to nadal plac budowy

Biznes i przemysł

Samorządy: Świnna Poręba to nadal plac budowy

Leonard Dolecki 27 lipca 2017

Polska i Czechy wzmacniają współpracę infrastrukturalną

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5