Partner serwisu
Biznes i przemysł

Do DCT Gdańsk płyną nowe suwnice. Terminal T2 na finiszu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-04-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfarstruktury.pl/ portalmorski.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Do DCT Gdańsk płyną nowe suwnice. Terminal T2 na finiszu
fot. DCT Gdańsk
Trzy suwnice STS przypłyną do Gdańska już na początku maja. Władze portu oczekują pierwszego transportu już drugiego dnia najbliższego weekendu. Jak podaje „portalmorski.pl” – to zwiastun tego, że jedna z najważniejszych morskich inwestycji na Pomorzu, czyli budowa DCT2, powoli zbliża się ku końcowi.

Suwnice w drodze

Elementy portowych dźwigów powstają w irlandzkim mieście Killarney oraz niemieckim Rostocku. Do Gdańska trafią drogą morską. Pierwszy transport z elementami dwóch suwnic spodziewany jest już 2 maja, drugi transport z trzecią suwnicą powinien pojawić się w gdańskim terminalu głębokowodnym 12 maja.

Długie na 650 metrów nabrzeże DCT Gdańsk docelowo będzie wyposażone w pięć suwnic placowych STS wyprodukowanych przez firmę Liebherr Container Cranes Ltd, 16 suwnic placowych RTG oraz w dodatkowe sprzęty.

T2 daje możliwości

Inwestycja zaczęła się wiosną ubiegłego roku i już w tym roku ma doczekać swojego finału. Obecnie zdolność przeładunkowa terminalu DCT Gdańsk wynosi 1,5 mln TEU rocznie. Zakończenie pierwszej fazy rozbudowy zwiększy ja dwukrotnie, do 3 mln TEU rocznie. Sprawi to, że największy terminal kontenerowy w Polsce będzie miał jeszcze większe szanse w konkurowaniu z innymi dużymi terminalami na Bałtyku.

Projektantem i generalnym wykonawcą nowego głębokowodnego nabrzeża DCT Gdańsk jest N.V. BESIX, spółka należąca do grupy BESIX, która działa na terenie Europy, Północnej i Centralnej Afryki, Bliskiego Wschodu, Środkowej Azji i Australii. Wśród największych inwestycji Grupy jest m.in. rozbudowa belgijskiego Portu Zeebrügge, portu Ras Laffan w Katarze, budowa nabrzeża i pogłębianie portu Sohar w Omanie czy wybudowanie nowych ścian nabrzeża i pogłębienie Port Amazone Rotterdam w Holandii.

Trwające prace

– Budowa drugiego nabrzeża T2 realizowana jest zgodnie z planem - informuje Michał Biernacki, inżynier projektu DCT. – Obecnie finalizowane są prace związane z kolejnymi odcinkami nabrzeża. Na placach składowych natomiast wykonywana jest podbudowa nawierzchni i układana jest kostka betonowa, która stanowi ostatnią warstwę nawierzchni. Trwają również prace nad ukończeniem placów montażowych dla suwnic.



Ostatecznie oba terminale będą miały roczną przepustowość na poziomie 3 mln TEU, a roczna przepustowość bocznicy kolejowej będzie wynosiła 780 tys. TEU przy czterech torach o całkowitej długości 2,5 km. Ich łączna powierzchnia osiągnie 76,2 ha, a nabrzeża będą miały po 650 m każde z głębokością do 16,5 m. Znajdzie się na nich 11 suwnic STS oraz 35 suwnic RTG.

Pierwsi klienci na koniec roku

Harmonogram zakłada, że prace zakończą się w II połowie roku. W tej sytuacji pierwsze statki mogłyby zawinąć do terminalu DCT2 już pod koniec 2016 roku. Obecnie do działającego terminalu, od 2011 roku wpływają kontenerowce klasy E o pojemności 15,4 tys. TEU należące do Maersk Line. W 2013 roku po raz pierwszy do nabrzeża DCT przycumował Maersk Mc-Kinney Møller, zbudowany w południowokoreańskiej stoczni i zwodowany w 2013 roku jako największy i najdłuższy kontenerowiec na świecie, zdolny przewieźć ładunek o pojemności ponad 18 000 TEU. DCT jest jedynym terminalem zdolnym przyjmować tak duże statki znajdującym się na wschód od duńskich cieśnin.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Samorządy: Świnna Poręba to nadal plac budowy

Biznes i przemysł

Samorządy: Świnna Poręba to nadal plac budowy

Leonard Dolecki 27 lipca 2017

Polska i Czechy wzmacniają współpracę infrastrukturalną

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Samorządy: Świnna Poręba to nadal plac budowy

Biznes i przemysł

Samorządy: Świnna Poręba to nadal plac budowy

Leonard Dolecki 27 lipca 2017

Polska i Czechy wzmacniają współpracę infrastrukturalną

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5