Partner serwisu
Drogi i autostrady

Ruszyło sprzątanie Bazarku Na Dołku z terenu POW. Prace budowlane wystartują za kilkanaście dni

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
10-04-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Ruszyło sprzątanie Bazarku Na Dołku z terenu POW. Prace budowlane wystartują za kilkanaście dni
fot. Twitter/ Mateusz Witczyński
– Po prawie roku od ustalonego terminu dzięki porozumieniu pomiędzy GDDKIA i Astaldi znika dawne targowisko na dołku. Wreszcie możliwe będzie przebudowanie infrastruktury podziemnej kolidującej z budową – poinformował na portalu społecznościowym Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy włoskiej firmy, która odpowiada za budowę odcinka A Południowej Obwodnicy Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S2. Oznacza to, że sprzątanie targowiska zostało rozpoczęte, a prace budowlane będą mogły ruszyć po uprzątnięciu terenu.

Długa batalia o teren Bazarku Na Dołku

Bazarek na Dołku znajdował się dotychczas przy zbiegu ulic Płaskowickiej i Braci Wagów na warszawskim Ursynowie. Z uwagi, że wytyczono w tym miejscu trasę Południowej Obwodnicy Warszawy targowisko musiało zniknąć z miejsca, w którym prowadzone miały być roboty budowlane. Sprawa była jednak mocno skomplikowana.

– W przypadku budowanego przez nas Południowego Odcinka Warszawy nie została tak naprawdę zastosowana pełna procedura ZRID. Ten teren nie jest przekazywany na podstawie wywłaszczenia, a na podstawie porozumienia miedzy Miastem Stołecznym Warszawa a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Mateusz Witczyński. – Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe będzie w późniejszym etapie korzystanie z tego terenu przez miasto. GDDKiA będzie zarządzać tunelem, a tym co na powierzchni – miasto – dodaje.

W związku z tym możliwe było również przejęcie części terenu pod budowę infrastruktury jeszcze przed wydaniem Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej. – Złożyliśmy wniosek o pozwolenie na budowę dotyczący części przy metrze i tam prowadziliśmy intensywne prace od maja 2017. Na tej samej zasadzie planowaliśmy przejąć teren, na którym znajdował się Bazarek Na Dołku. Tam chcieliśmy wcześniej zacząć prace związane z przebudowa infrastruktury i budowa stacji pompowania do odwodnienia – informuje przedstawiciel Astaldi.

– W uzgodnieniach, które otrzymaliśmy od zamawiającego znajdowało się ustalenie, że kupcy są mają opuścić teren do końca 2016 roku, i że są tego świadomi. Na ich prośbę, termin przejęcia terenu został dostosowany do rzeczywistych potrzeb wykonawcy i ustalony na koniec pierwszego kwartału 2017 r. Później jednak na prośbę władz dzielnicy i kupców, którzy zapewnili że jeśli udałoby się termin przedłużyć do końca czerwca 2017 polubownie opuszczą teren wraz ze wszystkimi naniesieniami. Zmieniono harmonogram prac, co umożliwiło wydłużenie terminu funkcjonowania targowiska do końca czerwca 2017 - podaje Witczyński.

Jednak pozostałości po straganach nie zniknęły z terenu przy zbiegu ulic Płaskowickiej i Braci Wagów do dziś. Nawet kiedy kupcy przenieśli się na nowe targowisko, do czego doszło dopiero w marcu br., w starej lokalizacji porzucili pozostałości po dawnym miejscu pracy. – Nasza umowa zakładała, że przekazany teren zostanie oczyszczony, do czego kupcy zobowiązali się wynajmując go od miasta. W związku z tym od kilku tygodni trwały rozmowy jak rozliczyć sprzątanie w ramach kontraktu. Ostatecznie, w ubiegły czwartek, 5 kwietnia, doszło do porozumienia. Wczoraj, 9 kwietnia, podwykonawcy działający na nasze zlecenie rozpoczął oczyszczanie tego placu – informuje rzecznik prasowy włoskiej firmy.

– Do uprzątnięcia zostało jeszcze dużo. Potrzeba jeszcze kilkunastu dni i wtedy prace związane z przebudową infrastruktury będą mogły ruszyć – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Mateusz Witczyński, rzecznik Astaldi S. p. A.

Tunel na razie bez filtrów

W miejscu, w którym znajdował się Bazarek Na Dołku w przyszłości będzie znajdował się tunel drogowy. Jest on częścią odcinka, który realizuje firma Astaldi. Po ukończeniu prac będzie to najdłuższy tunel drogowy w Polsce.

W przypadku samej podziemnej przeprawy drogowej pojawił się spór dotyczący instalacji w nim filtrów powietrza, której nie przewiduje projekt. Uwzględnienia tych urządzeń chciało miasto i mieszkańcy Ursynowa. Jak jednak podało Ministerstwo Infrastruktury – zgodnie z prawem, filtry mogą zostać zainstalowane dopiero po przeprowadzeniu analizy porealizacyjnej.

Jak jednak zaznaczono – w konstrukcji tunelu uwzględnione zostały miejsca, w których urządzenia do oczyszczania powietrza wyrzucanego z tunelu mogłyby się pojawić.

POW

Według planu droga ma zostać oddana do użytku w III kwartale 2020 roku. Termin ten staje się jednak coraz mniej realny. Wykonawca deklarował możliwość rozpoczęcia prac już w lipcu 2017 roku. Najpierw trzeba było poczekać na zezwolenie od wojewody mazowieckiego, które ostatecznie zostało wydane w grudniu ubiegłego roku. Potem pojawił się problem z Bazarkiem Na Dołku.
 
Inwestycja dotycząca budowy Południowej Obwodnicy warszawy w ciągu S2 została podzielona na trzy odcinki. Pierwszy to droga o długości ok. 4,6 km od w. Puławska (bez węzła) do węzła Przyczółkowa (bez węzła) powierzona firmie Astaldi (wartość 1,222 mld zł). Drugi to trasa licząca 6,45 km od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z węzłami oraz mostu przez Wisłę. Ten fragment powierzono Gϋlermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt (wartość 757,643 mln zł). Trzecia część to droga o długości 7,45 km od węzła Wał Miedzeszyński (bez węzła) do węzła Lubelska (bez węzła). Realizuje go firma Warbud (wartość 561,660 mln zł).
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Drogi i autostrady

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Mikołaj Kobryński 06 lipca 2023

Świętokrzyskie: Zburzą 40 domów, aby zbudować obwodnicę?

Drogi i autostrady

Budimex przejmie plac budowy obwodnicy na Mazowszu

Drogi i autostrady

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Drogi i autostrady

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Mikołaj Kobryński 06 lipca 2023

Świętokrzyskie: Zburzą 40 domów, aby zbudować obwodnicę?

Drogi i autostrady

Budimex przejmie plac budowy obwodnicy na Mazowszu

Drogi i autostrady

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5