Partner serwisu
Drogi i autostrady

Co się dzieje na DK-1 Podwarpie – Dąbrowa Górnicza

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
24-09-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI/GDDKiA

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Co się dzieje na DK-1 Podwarpie – Dąbrowa Górnicza
fot. GDDKiA
Do listopada 2023 roku ma jeszcze trwać przebudowa krajowej jedynki Podwarpie – Dąbrowa Górnicza do parametrów drogi ekspresowej. Na blisko 7-kilometrowym odcinku zakończono już rozbiórkę starej jezdni. Obecnie priorytetem jest budowa kładek w Dąbrowie Górniczej, które umożliwią ruch pieszy nad placem budowy.

Umowa na realizację tego odcinka został zawarta we wrześniu 2020 roku z firmą Budimex. Inwestor poinformował właśnie co się dzieje na placu budowy.

W pierwszej kolejności budowane są obiekty, które poprawią funkcjonowanie osobom mieszkającym w pobliżu przyszłej ekspresówki. Chodzi o kładki dla pieszych, z których jedna jest zlokalizowana przy ulicy Karsów, gdzie obecnie ruch pieszy jest sterowany wzbudzaną sygnalizacją świetlną. Drugi obiekt znajduje się przy ulicy Kusocińskiego. Oba mają być udostępnione w trzecim kwartale 2022 r.

Jak podano, główny front robót realizowany jest na zamkniętym odcinku jezdni w kierunku południowym. Obecnie dwukierunkowy ruch na jezdni w kierunku północnym odbywa się po jednym pasie w każdą stronę. Tylko w okolicach nowo budowanych obiektów mostowych ruch odbywa się po zewnętrznych pasach jezdni w obu kierunkach – informuje GDDKiA. Bezpieczne włączanie się do ruchu na przebudowywany odcinku umożliwiają dwa tymczasowe ronda.

Właśnie zakończyły się prace rozbiórkowe na dotychczasowej jezdni. Wykonawca sfrezował istniejącą nawierzchnię oraz zdjął humus w pasie drogi. Prace te realizowano na zamkniętym dla ruchu odcinku jezdni, prowadzącym w stronę Tychów, węźle Dąbrowa Górnicza Pogoria i w rejonie nowo budowanego węzła Dąbrowa Górnicza Ząbkowice.

W trakcie prac sfrezowano ok 18 tys. m3 starej nawierzchni, to około 44 tys. ton destruktu. Aby wywieźć materiał pofrezowy, potrzeba było ok. 1700 samochodów ciężarowych. Z terenu przyległego do drogi pasa drogowego zdjęto ok. 40 tys. m3 humusu, o wadze około 72 tys. ton. Do jego wywozu potrzebne było prawie 2800 samochodów ciężarowych.

Zakończenie prac rozbiórkowych pozwoli na rozpoczęcie budowy konstrukcji nowej jezdni przyszłej drogi ekspresowej. Jednocześnie prowadzone są roboty przezbrojeniowe kolizji sieci: gazowych, kanalizacyjnych i wodociągowych oraz roboty ziemne, takie jak budowa nasypów i wykopów. Rozpoczęto również budowę przepustów dla zwierząt małych. Trwa też rozbiórka wiaduktu nad drogą ekspresową S1 w ciągu ul. Ujejskiej.

W ramach inwestycji polegającej na przebudowie odcinka drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej wybudowane zostaną cztery mosty, cztery wiadukty, dwa przepusty i dwie kładki dla pieszych. Powstanie także mur oporowy, siedem przejść dla zwierząt oraz dwa węzły: Dąbrowa Górnicza Ząbkowice oraz Dąbrowa Górnicza Pogoria.


Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Budimex blisko wygranej przetargu na S16 koło Olsztyna

Drogi i autostrady

Obwodnica Przecławia i Warzymic gotowa przed terminem. Wkrótce otwarcie

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Elżbieta Pałys 06 września 2023

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Budimex blisko wygranej przetargu na S16 koło Olsztyna

Drogi i autostrady

Obwodnica Przecławia i Warzymic gotowa przed terminem. Wkrótce otwarcie

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Elżbieta Pałys 06 września 2023

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5