Przetargi na rozbudowę drogi krajowej nr 65 Gąski – Ełk oraz Nowa Wieś Ełcka – granica województw rozstrzygnięte. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała oferty firm Budimex i Unibep.
Oferta Budimex wybrana dla odcinka Gąski – Ełk oferta kosztuje 229 mln zł brutto. Jeśli nie będzie odwołań, zostanie podpisana umowa z wykonawcą. Od tego momentu Budimex będzie miał 18 miesięcy na wykonanie zamówienia, a do tego okresu nie wlicza się miesięcy zimowych.
W przetargu na to zadanie GDDKiA miała 6 ofert. Wszystkie przekroczyły zaplanowany na 209,5 mln zł budżet inwestora (oferta najkorzystniejsza ma najniższą cenę).
Przebudowany ma być odcinek liczący 13,6 km. Wzmocniona ma być konstrukcja jezdni, przebudowanych zostanie także 15 skrzyżowań. Powstanie 6 km chodników oraz 8-km ciąg pieszo-rowerowy, przebudowanych będzie 13 przejść dla pieszych.
Dla odcinka Nowa Wieś Ełcka – granica województw wybrano ofertę firmy Unibep. Zgodnie z nią prace będą kosztowały 128,4 mln zł, co także jest kwotą nieco wyższą niż planowana (112,7 mln zł). oferta najkorzystniejsza została wybrana spośród 6 propozycji.
Odcinek Nowa Wieś Ełcka – granica województwa ma 12,4 km. Trzeba wymienić konstrukcję, przebudować skrzyżowania, wybudować chodniki i ciągi pieszo-rowerowe, a także przebudować jeden obiekt mostowy.
GDDKiA planuje także przebudowę DK-65 na innych odcinkach w tym regionie. Firmie Budimex została powierzona także przebudowa odcinka Kowale Oleckie – początek obwodnicy Olecka. Obaj wykonawcy – Budimex i Unibep – ubiegali się o kontrakt na odcinku Olecko – Gąski, gdzie przetarg z uwagi na przekroczenie budżetu
został unieważniony.
Z kolei firmie Porr powierzona została budowa obwodnicy Gąsek w ciągu DK-65.