Warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otworzył oferty w przetargu na dokończenie projektowania i budowy obwodnicy Iłży w ciągu drogi krajowej nr 9. Na realizację inwestycji zamawiający przewidział niemal 150 mln zł, jednak oferty mieszczą się w zakresie cenowym od 184 mln zł do 232 mln zł.
Przetarg, który został ogłoszony jeszcze we wrześniu 2015 roku, ma na celu znalezienie wykonawcy, który podejmie się dokończenia projektowania i budowy odcinka drogi krajowej nr 9. Fragment będący przedmiotem postępowania stanowi obwodnicę Iłży.
Do zamawiającego trafiły propozycje od firm: Energopol-Szczecin (188,040 mln zł), Polaqua (197,266 mln zł) oraz Intercor (184,972 mln zł), a także od konsorcjów: Erbedim, Budromost Starachowice i Budar Logistics (227,197 mln zł), PBDiM i PRD (232,197 mln zł), Trakcja PRKiI, Comsa, Akcine Bendrowe „Kauno Tiltai” i Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów (226,906 mln zł), Mostostal Warszawa i Acciona Construccion (198,115 mln zł) oraz Ids-Bud i Spec-Bruk (193,110 mln zł).
Kryteriami w przetargu jest cena (90%), okres gwarancji jakości (5%) oraz termin realizacji (5%). Przy ocenie ofert liczyć będzie się jednak tylko cena z uwagi, że pozostałe parametry są identyczne dla każdej z ofert (realizacja w ciągu 34 miesięcy od dnia podpisania umowy i gwarancja na 10 lat).
Wyświetl większą mapę
Trasa obwodowa Iłży w ciągu DK-9 mogłaby znacznie ułatwić życie mieszkańcom miasta poprzez wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miejscowości. Jednak z uwagi na to, że przetarg został ogłoszony ok. 2,5 roku temu może on napotkać problemy z uwagi na znaczną zmianę sytuacji na rynku budowlanym.
Najtańsza z ofert przewyższa budżet inwestora, który jest równy 146,857 mln zł, o 38,115 mln zł. Jeśli warszawski oddział GDDKiA nie pozyska nowych środków to przetarg może zostać unieważniony.