Warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na wykonanie koncepcji programowej dla budowy Wschodniej Obwodnicy Warszawy w ciągu drogi krajowej nr 17 od węzła Drewnica (z węzłem) do węzła Ząbki. Zdanie ma zostać powierzone firmie Mosty Katowice.
Przetarg
Inwestycja w listopadzie ubiegłego roku otrzymała „zielone światło” od Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku. Przetarg na opracowanie koncepcji programowej ogłoszono w lutym br.
Teraz GDDKiA wybrała do realizacji tego zadania wartą 2,4 mln zł ofertę pochodzącą od firmy Mosty Katowice. Jest ona droższa od kosztorysu inwestora, który opiewa na 1,619 mln zł. W sumie wpłynęło 6 ofert, z czego wszystkie zostały wycenione powyżej planowanego budżetu. Zawierały się one w przedziale od 2,4 mln zł do 3,4 mln zł.
Zadaniem firmy, która ma być wyłoniona w tym przetargu ma być opracowanie dokumentacji, która uszczegółowi rozwiązania techniczne wynikające z decyzji środowiskowej. Jak wyjaśnia Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiej GDDKiA, chodzi m.in. o zajętość terenu pod przyszłą drogę ekspresową. – Projektant przeprowadzi również szczegółowe badania warunków geologicznych – informuje M. Tarnowska.
Trasa między węzłem Drewnica na drodze ekspresowej S8 a węzłem Ząbki będzie miała ok. 3,6 km długości. Według planu GDDKiA, w ostatnim kwartale 2019 roku ma być ogłoszony przetarg w systemie zaprojektuj i wybuduj dla tego zadania. Wówczas w III kwartale 2020 możliwe byłoby podpisanie umowy z wykonawcą, a w I kwartale 2022 roku ruszyłaby budowa. Droga miałaby być gotowa w I kwartale 2024 roku.
Nadal nie wiadomo co z WOW przez Wesołą
Największy problem pojawia się w przypadku innego odcinka Wschodniej Obwodnicy Warszawy. Mowa o trasie biegnącej przez warszawską dzielnicę Wesoła. Odcinek ten nadal nie ma wydanej decyzji środowiskowej. Wczoraj, 30 sierpnia, RDOŚ w Białymstoku poinformował, że postepowanie zostało wydłużone do końca br.