Partner serwisu
Drogi i autostrady

Jedwabny Szlak: Rekord przepustowości w Małaszewiczach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
03-09-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Jedwabny Szlak: Rekord przepustowości w Małaszewiczach
fot. Cargotor
Problemy światowej logistyki są dalekie od rozwiązania. Spółka Cargotor informuje jednak, że zakończyły się utrudnienia na przejściu Małaszewicze-Terespol na Jedwabnym Szlaku. 

Jak pisaliśmy niedawno, ogromne opóźnienia pociągów towarowych z Chin do Europy mają źródło przede wszystkim w Azji. Do trudnej sytuacji dołożyły się także utrudnienia w Polsce. Zarządca infrastruktury PKP PLK przeprowadził bowiem w sierpniu w Małaszewiczach intensywne prace torowe. Kompleks przejścia granicznego i stacji przeładunkowej Brześć-Terespol-Małaszwicze to kluczowe miejsce na Jedwabnym Szlaku. Tędy jedzie 90% pociągów Azja-Europa, a towary muszą zostać przeniesione z systemu szerokiego toru na europejski 1435 mm. 

Po rozpoczęciu prac przez PKP PLK klienci skarżyli się się na oczekiwanie na obsługę pociągów nawet przez dwa tygodnie. Rzecznik PKP Cargo Krzysztof Losz przyznawał, że zatory występują, ale zdaniem tej spółki nie były one aż tak duże. Prace wykonywane przez PKP PLK były związane z wymianą szyn i podkładów

Wygląda na to, że przynajmniej polska część problemów została chwilowo rozwiązana. Należąca do PKP Cargo spółka Cargotor poinformowała, że w dobie 29 sierpnia 2021 r. został osiągnięty najwyższy wynik przepustowości w historii w tej części Nowego Jedwabnego Szlaku - przez szerokotorową infrastrukturę zarządcy przejechało po raz pierwszy 18 składów na wyjeździe oraz 15 składów na wjeździe, co daje średnio-dobowo wynik 16,5 par składu szerokotorowego na dobę.

- Ten najwyższy wynik w historii pokazuje wysoką elastyczność układu torowego oraz potwierdza możliwości zwiększenia jego wykorzystania - poinformowała spółka zależna PKP Cargo dodając, że osiągnięcie takiego wyniku i uzyskanie jego powtarzalności "wymaga ścisłej synchronizacji działań wszystkich uczestników procesu logistycznego oraz zaangażowanych zarządców i przewoźników instytucjonalnych".

Na pytanie o wpływ złożonej sytuacji na granicy polsko-białoruskiej na pracę przewozową w Małaszewiczach prezes zarządu Cargotor Andrzej Sokolewicz odpowiedział krótko: “robimy swoje”. Na długoterminową poprawę przepustowości przejścia, konieczną w perspektywie dalszego wzrostu przewozów, przyjdzie poczekać kilka lat. Cargotor dopiero planuje wartą aż 4 miliardy złotych inwestycję w przebudowę kompleksu terminali. Z kolei budowa nowego mostu na Bugu, priorytetowa dla Ministerstwa Infrastruktury, jest w zawieszeniu z powodu sytuacji politycznej na Białorusi.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PCC Intermodal jeździ Traxxami

Inżynieria i innowacje

PCC Intermodal jeździ Traxxami

inf. pras. 03 lipca 2023

Laude będzie współpracować z Kolejami Ukraińskimi

Intermodal i logistyka

Litwa: Samskip uruchamia nowe połączenie intermodalne z Kowna

Intermodal i logistyka

Chińczycy przejmują udziały w hamburskim terminalu kontenerowym

Intermodal i logistyka

Wojna i transport intermodalny: zagrożenia i szanse

Intermodal i logistyka

Wojna i transport intermodalny: zagrożenia i szanse

Roman Czubiński 23 grudnia 2022

Rosja, Chiny a Polska. Przyszłość intermodalu na azjatyckich szlakach

Drogi i autostrady

Zobacz również:

PCC Intermodal jeździ Traxxami

Inżynieria i innowacje

PCC Intermodal jeździ Traxxami

inf. pras. 03 lipca 2023

Laude będzie współpracować z Kolejami Ukraińskimi

Intermodal i logistyka

Litwa: Samskip uruchamia nowe połączenie intermodalne z Kowna

Intermodal i logistyka

Chińczycy przejmują udziały w hamburskim terminalu kontenerowym

Intermodal i logistyka

Wojna i transport intermodalny: zagrożenia i szanse

Intermodal i logistyka

Wojna i transport intermodalny: zagrożenia i szanse

Roman Czubiński 23 grudnia 2022

Rosja, Chiny a Polska. Przyszłość intermodalu na azjatyckich szlakach

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5