Jak poinformowała rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska – uzyskana została decyzja środowiskowa dotycząca drogi ekspresowej S17 Drewnica – Ząbki. Trasa leży w ciągu Wschodniej Obwodnicy Warszawy i liczy ponad 3,5 km.
Zielone światło
Odcinek, który dziś otrzymał decyzję środowiskową od Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku, zaczyna się na trasie S8 wraz z węzłem Drewnica i prowadzi do węzła planowanego w Ząbkach. Liczy on 3,6 km.
Sprawa aspektów środowiskowych tego odcinka toczyła się już od lipca 2015 roku. Wtedy GDDKiA wystąpił o wydanie decyzji środowiskowej dla ok. 14-kilometrowego fragmentu zaczynającego się wraz z węzłem Drewnica i prowadzącym do węzła zakręt. Trasa S17 Drewnica – Ząbki stanowi cześć tego odcinka.
Harmonogram
Według planów GDDKiA niedługo ma ruszyć postępowanie na realizację trasy. W I kwartale 2018 roku ogłoszony ma zostać przetarg na wykonanie elementów koncepcji programowej. Wisoną 2019 roku planowane jest rozpisanie konkursu na wybór wykonawcy w systemie „projektuj i buduj”. Popisanie umowy przypada w tym wypadku zimą 2020 roku, a roboty mają być realizowane w latach 2021-2023.
WOW
W ogólności jest to etap budowy Wschodniej Obwodnicy Warszawy, która ma liczyć 20,15 km. W całości ma ona łączyć węzeł Drewnica z węzłem Lubelska. W tej chwili w budowie jest jedynie odcinek S17 Zakręt – Lubelska,
na którego budowę warszawska GDDKiA podpisała umowę 22 listopada br.
Trasa obwodowa dla Warszawy ma mieć klasę S, nośność 115 kN/oś oraz prędkość miarodajną 110 km/h. Jest to część ringu wokół stolicy, który napotyka największe problemy związane z kwestiami środowiskowymi.