Warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił przetarg na opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) dla budowy obwodnicy Ostrołęki w ciągu drogi krajowej nr 53. Jest to trzecie podejście inwestora do znalezienia wykonawcy tego przedsięwzięcia.
Na oferty zamawiający czeka do 29 sierpnia br. Podczas ich oceny będzie on brał pod uwagę takie aspekty jak: cena (60%), doświadczenie zespołu projektowego (18%), doświadczenie zespołu środowiskowego (10%), doświadczenie zespołu geologicznego (6%) oraz ilość wizji lokalnych (6%).
Jest to trzecie ogłoszenie postępowania, którego celem jest znalezienie firmy, która opracuje STEŚ dla obwodnicy Ostrołęki. Pierwszy przetarg został ogłoszony w październiku 2018 roku. Na początku grudnia poznaliśmy zestawienie ofert. Zamawiający otrzymał propozycje cenowe w zakresie 3,527-4,532 mln zł, przy zakładanym budżecie 2,496 mln zł. Później, po niemal pięciu miesiącach, podjęto decyzję o unieważnieniu przetargu z powodu zbyt wysokich propozycji cenowych.
Kolejny przetarg ruszył w maju br. Również tym razem oferty okazały się zbyt drogie. Mieściły się one w zakresie od 2,984 mln zł do 5,592 mln zł, przy budżecie zamawiającego równym 2,496 mln zł.
View Larger Map
Celem inwestycji jest poprawa warunków podróżowania i bezpieczeństwa ruchu, wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum Ostrołęki, poprawa płynności ruchu, ograniczenie negatywnego oddziaływania drogi na środowisko i tereny przyległe. Zakres inwestycji obejmuje budowę dostosowanej do nośności 115 kN/oś drogi klasy GP o długości 12 km i przekroju 2+1.
W ramach zadania powstaną drogi dla obsługi przyległego terenu, obiekty inżynierskie, obwodnica zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu, ochrony środowiska. Zakres prac obejmuje także budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury zewnętrznej kolidującej z drogą.