Krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otworzył oferty w przetargu na realizację obwodnicy Chełmca w ciągu drogi krajowej nr 28. Do zamawiającego trafiły dwie oferty. Niestety obie znacznie przekraczają przewidywany budżet.
GDDKiA otrzymała oferty od konsorcjów: Strabag Infrastruktura Południe i Strabag (55,170 mln zł) oraz Limdrog i IMB-Podbeskidzie (56,764 mln zł). Obaj oferenci zaproponowali objęcie wykonanych prac gwarancją jakości o długości 5 lat.
Budżet przewidywany na tę inwestycję to 32,612 mln zł. Oznacza to, że jeśli inwestor zdecyduje się na podpisanie umowy z konsorcjum, które zaproponowało najniższą cenę będzie musiał dołożyć ponad 20 mln zł.
Teraz oferty zostaną ocenione zgodnie z kryteriami pozacenowymi stanowiącymi 40% oceny (właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni, równość podłużna nawierzchni, personel wykonawcy, termin realizacji oraz integracja zawodowa) oraz ceną stanowiącą 60% oceny.
Wybrany wykonawca będzie musiał opracować niezbędną dokumentację projektową dla wszystkich branż, przygotować specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiar robót, a także pozyskać niezbędne decyzje i pozwolenia.
Obwodnica Chełmca ma mieć 1,4 km długości i będzie drogą klasy GP. Wraz z nowym odcinkiem przebudowane lub rozbudowane będą istniejące drogi (w zakresie w jakim będą wchodziły w kolizje z nową trasą). Powstaną także drogi obsługujące tereny przyległe do inwestycji. Rozbudowane będzie także m.in. rondo na połączeniu projektowanej DK-28 z drogą powiatową nr 25219 w ciągu ul. Marcinkowickiej.
View Larger Map
W ramach zadania powstanie także infrastruktura dla pieszych oraz obiekty związane z ochroną środowiska, w tym ekrany akustyczne i przejścia dla zwierząt.
Po jej wybudowaniu drogi poprawi się komunikacja w rejonie Nowego Sącza. Nowa trasa połączy się bowiem z północną i zachodnią obwodnicą tego miasta.