Od dziś, 7 lipca, kierowcy mogą korzystać z trasy pozwalającej na ominięcie miejscowości Skawina. Właśnie otwarty został ostatni, drugi, etap budowy tej drogi. W ramach inwestycji powstała droga o długości ponad 2 km, most nad linią kolejową oraz rondo na skrzyżowaniu z DK-44.
Budowa obwodnicy Skawiny pozwoli na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum miejscowości, skróci czasu przejazdu oraz zwiększy komfort podróży. Dzięki temu poprawi się bezpieczeństwo ruchu pojazdów i pieszych, a przedsiębiorcy zyskają większą dostępność do terenów inwestycyjnych.
W ramach przedsięwzięcia powstała droga klasy G o długości 2,2 km. Wykonawca wybudował wzdłuż niej chodniki, ścieżki rowerowe oraz ciągi pieszo-rowerowe. Inwestycja objęła również budowę mostu nad linią kolejową o długości 381 metrów. Ponadto przeprowadzono przebudowę urządzeń infrastruktury technicznej oraz wykonano oświetlenie drogi, a także urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu.
View Larger Map
– Poza komfortem i bezpieczeństwem podróżowania będzie bardzo potrzebna małopolskim przedsiębiorcom – powiedział podczas uroczystości wicemarszałek województwa Łukasz Smółka. Z kolei minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podkreślił współpracę między rządem i samorządem przy realizacji tego przedsięwzięcia.
Inwestycja rozpoczęła się w 2016 roku i była realizowana przez konsorcjum firmę Most z Sopotu i Polbud Pomorze (pierwotnie liderem konsorcjum była firma Vistal Gdynia, ale po tym jak popadła w kłopoty finansowe, za zgodą pozostałych stron odstąpiła od kontraktu, a inwestycję kontynuują pozostali konsorcjanci – dop. red.). Koszt robót budowlanych to ponad 41 mln zł. Inwestycja jest kontynuacją pierwszego etapu budowy, zakończonego w 2014 roku.