Partner serwisu
Drogi i autostrady

Małopolskie: Północna obwodnica Oświęcimia już przejezdna

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
12-03-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl/ ZDW Kraków

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Małopolskie: Północna obwodnica Oświęcimia już przejezdna
fot. ZDW Kraków
Na tę inwestycję mieszkańcy czekali od lat. W piątek, 9 marca, kierowcy po raz pierwszy mogli przejechać przez całą północną obwodnicę Oświęcimia. Nowa trasa ma długość blisko 5 km i została wytyczona od ronda na skrzyżowaniu ul. Chemików i ul. Fabrycznej w Oświęcimiu do drogi wojewódzkiej nr 933 w miejscowości Bobrek. Koszt budowy północnego obejścia miasta wyniósł ponad 104 mln zł, z czego 95% stanowi dofinansowanie unijne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.

Ciągłe korki, hałas i uciążliwe spaliny – z tym jeszcze do nie dawna musieli się borykać mieszkańcy Oświęcimia. Teraz, po otwarciu północnej obwodnicy, podróż samochodem jest nie tylko szybsza, ale też znacznie wygodniejsza.

– Północna obwodnica Oświęcimia to kolejna z kluczowych tras, jaka powstała w Małopolsce w ciągu ostatnich kilku lat. Konsekwentnie realizujemy więc największy w historii naszego regionu plan budowy dróg. Tylko do końca 2023 roku uda się nam dokończyć 14 obejść małopolskich miast. Oprócz Oświęcimia, będą to m.in. obwodnice Wolbromia, Gdowa, Babic, Miechowa czy Zatora – podkreśla marszałek Jacek Krupa, zapowiadając, że wszystkie budowy zakończą się do 2023 roku.

Jak dodaje prezydent Oświęcimia, inwestycja to też ogromna szansa na rozwój miasta. – To historyczna i największa inwestycja drogowa w mieście, obejmująca również budowę mostu na Wiśle. Obwodnica ułatwi dojazd do strefy gospodarczej, co sprzyjać będzie rozwojowi naszego miasta. Jednak przede wszystkim droga będzie służyć mieszkańcom Oświęcimia i ziemi oświęcimskiej. Oświęcim staje się dzięki temu coraz ważniejszym ośrodkiem w Małopolsce – zaznacza prezydent Janusz Chwierut.

Budowa północnej obwodnicy trwała od listopada 2015 roku i kosztowała ponad 104 mln zł – ponad 87 mln zł pochodziło z UE, resztę dołożyło Województwo Małopolskie i lokalne samorządy, w tym: miasto Oświęcim, gmina Chełmek i powiat oświęcimski.

Wyświetl większą mapę

Nowa trasa, która zmienia dotychczasowy przebieg drogi wojewódzkiej nr 933, ma długość blisko 5 km. Jadący nią kierowcy będą przejeżdżać m.in. przez 5 rond czy estakadę na Wiśle i nad torami kolejowymi. W większości obwodnica jest jednojezdniowa - wyjątkiem jest tylko odcinek na ul. Chemików w Oświęcimiu, gdzie wytyczono dwie jezdnie.

Budując drogę zwrócono też uwagę na wszystkie aspekty bezpieczeństwa. Trasa jest na większości odcinków oświetlona, odwodniona i wyposażona w specjalne „zielone tunele” dla zwierząt. W miejscach, w których jest duży ruch pieszy i rowerowy, powstały chodniki oraz ścieżki dla jednośladów (od ul. Nadwiślańskiej w Bobrku do drogi krajowej 44 w Oświęcimiu).

Północna obwodnica Oświęcimia to nie tylko szybszy dojazd do Krakowa czy na Śląsk, ale też ulga dla mieszkańców. Wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza ścisłe centrum miasta ma również kluczowe znaczenie dla ochronnych bezcennych obiektów w mieście, w tym budynków Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Drogi i autostrady

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Mikołaj Kobryński 06 lipca 2023

Świętokrzyskie: Zburzą 40 domów, aby zbudować obwodnicę?

Drogi i autostrady

Budimex przejmie plac budowy obwodnicy na Mazowszu

Drogi i autostrady

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Drogi i autostrady

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Mikołaj Kobryński 06 lipca 2023

Świętokrzyskie: Zburzą 40 domów, aby zbudować obwodnicę?

Drogi i autostrady

Budimex przejmie plac budowy obwodnicy na Mazowszu

Drogi i autostrady

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5