Do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wpłynęły oferty od ośmiu wykonawców, którzy chcą zająć się opracowaniem Studium Techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do uzyskania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach dla zadania „Budowa obwodnicy Kołbieli w ciągu drogi krajowej nr 50”. Tylko połowa ofert mieści się w budżecie zamawiającego przewidzianym na tą inwestycję.
Najniższą cenę (1,876 mln zł) zaoferował wykonawca TRAKT, natomiast najwyższą cenę (5,596 mln zł) zaproponowała firma CONSEKO – SAFEGE. Poza nimi oferentów jest jeszcze sześciu: Egis Polska Inżynieria (2,617 mln zł), Transprojekt Gdańsk Spółka (2,440 mln zł), konsorcjum MP-Mosty i MPRB (3,493 mln zł), konsorcjum TPF i GETINSA-PAYMA (2,860 mln zł), konsorcjum Multiconsult Polska i FPP Enviro (2,690 mln zł) oraz JPL Projekt (2,876 mln zł).
Teraz ich propozycje zostaną ocenione pod względem ceny, okresu gwarancji, ilości spotkań ze społeczeństwem oraz ilości wizji lokalnych. Chociaż z uwagi na to, że trzy ostatnie parametry dla każdej z ofert są takie same (okres gwarancji: 5 lat, ilość spotkań ze społeczeństwem: 3, ilość wizji lokalnych: 3) to jedynym kryterium pozostaje cena.
Termin wykonania dokumentacji został określony na 29 miesięcy od dnia podpisania umowy, a szacuje się, że ten przypadnie na początek 2017 roku. Będzie tak jeśli nie wystąpią odwołania konkurentów biorących udział w przetargu.
Docelowo obwodnica Kołbieli ma mieć długość ok. 11,6 km. zaprojektowana zostanie w ciągu DK-50 na parametrach drogi klasy GP (ruchu głównego przyspieszonego). Swój początek rozpocznie w rejonie m. Człekówka a zakończy w rejonie m. Rudzienko. Będzie posiadała 2 jezdnie po 2 pasy ruchu
Wszystkie oferty z dokładnymi danymi znajdziecie TU.