Warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił przetarg na opracowanie Studium Techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla budowy obwodnicy Ostrołęki w ciągu drogi krajowej nr 53. Jest to drugie podejście GDDKiA do znalezienia wykonawcy tej inwestycji.
Zadanie, poza opracowaniem STEŚ, obejmuje również elementy koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach (DŚU). Według planu wykonawca ma zostać związany umową na czas 35 miesięcy.
Na oferty zamawiający czeka do 18 czerwca br. Podczas ich oceny będzie on brał pod uwagę takie aspekty jak: cena (60%), doświadczenie zespołu projektowego (18%), doświadczenie zespołu środowiskowego (10%), doświadczenie zespołu geologicznego (6%) oraz ilość wizji lokalnych (6%).
Jest to drugie ogłoszenie postępowania, którego celem jest znalezienie firmy, która opracuje STEŚ dla obwodnicy Ostrołęki. Wcześniejszy przetarg został ogłoszony w październiku 2018 roku. W na początku grudnia poznaliśmy zestawienie ofert. Zamawiający otrzymał propozycje cenowe w zakresie 3,527-4,532 mln zł, przy zakładanym budżecie 2,496 mln zł.
View Larger Map
Później, po niemal pięciu miesiącach, podjęto decyzję o unieważnieniu przetargu z powodu zbyt wysokich propozycji cenowych.
Celem inwestycji jest poprawa warunków podróżowania i bezpieczeństwa ruchu, wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum Ostrołęki, poprawa płynności ruchu, ograniczenie negatywnego oddziaływania drogi na środowisko i tereny przyległe. Zakres inwestycji obejmuje budowę dostosowanej do nośności 115 kN/oś drogi klasy GP o długości 12 km i przekroju 2+1.
W ramach zadania powstaną drogi dla obsługi przyległego terenu, obiekty inżynierskie, obwodnica zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu, ochrony środowiska. Zakres prac obejmuje także budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury zewnętrznej kolidującej z drogą.