Warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił przetarg na opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla obwodnicy Ostrołęki w ciągu drogi krajowej nr 53. Prace przygotowawcze dla przedsięwzięcia będą prowadzone w latach 2018–2022.
Postępowanie dotyczy opracowania Studium Techniczno-ekonomiczno-Środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach dla zadania „Budowa Obwodnicy Ostrołęki w ciągu drogi krajowej nr 53”.
Celem inwestycji jest poprawa warunków podróżowania i bezpieczeństwa ruchu, wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum Ostrołęki, poprawa płynności ruchu, ograniczenie negatywnego oddziaływania drogi na środowisko i tereny przyległe. Zakres inwestycji obejmuje budowę dostosowanej do nośności 115 kN/oś drogi klasy GP o długości 12 km i przekroju 2+1.
W ramach zadania powstaną drogi dla obsługi przyległego terenu, obiekty inżynierskie, obwodnica zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu, ochrony środowiska. Zakres prac obejmuje także budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury zewnętrznej kolidującej z drogą.
View Larger Map
Na oferty zamawiający czeka do 15 listopada br. Podczas ich oceny będzie brał pod uwagę takie aspekty jak: cena (60%), zespół projektowy (18%), zespół środowiskowy (10%), ilość spotkań ze społeczeństwem (6%) oraz ilość wizji lokalnych (6%).
Budowa drogi jest ważna nie tylko dla samej Ostrołęki. Pozwoli ona znacznie poprawić skomunikowanie w regionie. Poprawi ona m.in. komfort podróży między miejscowościami położonymi na północ od Warszawy a Łomżą.